Udane półrocze Galerii Jurajskiej

Pierwsze półrocze 2019 roku przynosi Galerii Jurajskiej znaczny wzrost liczby klientów. W największy częstochowskim centrum handlowym przybyło także nowych sklepów. Ruszyły tam też kolejne inwestycje.

Właścicielem galerii jest spółka GTC, która jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Galeria Jurajska umacnia pozycję na regionalnym rynku i idzie po kolejny z rzędu roczny rekord frekwencyjny. Tylko w I połowie 2019 r. centrum handlowe odwiedziło 3,4 mln klientów. W efekcie, galeria zanotowała blisko 3-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem. Obiektowi przez wszystkie 6 miesięcy pierwszej połowy roku udało się utrzymać dodatni footfall, notując po drodze kilka znaczących wzrostów, m.in. w kwietniu o 13,5 proc. Takie wyniki Jurajska osiąga pomimo trudnej kondycji, w jakiej dziś znajduje się rynek, zmagający się wciąż ze spadkiem liczby klientów w centrach handlowych.

– Wyniki, jakie notujemy w Jurajskiej pozostają od ponad roku w kontrze do ogólnopolskich wskaźników. Takie zjawisko bardzo cieszy, bo pokazuje, że jako obiekt świetnie sobie radzimy pomimo ograniczeń, jakie nałożyła ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta. W efekcie, nie tylko 2018 rok udało się na zakończyć z rekordowym wynikiem, ale także I połowa tego roku nastraja optymizmem – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Galeria Jurajska: oferta procentuje

Co stoi za niesłabnącym zainteresowaniem galerią? Przedstawiciele Jurajskiej zwracają przede wszystkim uwagę na nowoczesną, opartą na modzie i rozrywce ofertę handlową oraz atrakcje poza handlowe. – Galeria Jurajska ma dziś najszerszą ofertę w promieniu 90 km. W dodatku centrum jest w pełni skomercjalizowane, dzięki czemu nasi klienci mogą  u nas znaleźć kompletną ofertę. Jednocześnie wciąż pracujemy nad jej udoskonaleniem, wprowadzając pod dach galerii kolejne popularne i unikalne marki – mówi Anna Borecka-Suda.

I faktycznie, tylko od początku tego roku w Jurajskiej miało miejsce kilka znaczących otwarć. Ofertę wzbogaciły m.in. pierwszy w Częstochowie salon marki Guess oraz sklep Forfiter Exclusie, którego oferta spożywczo-monopolowa dostępna jest także w niedziele wolne od handlu. W I półroczu zaprocentowały także otwarcia z końca ubiegłego roku, zwłaszcza powiększonego ponad dwukrotnie centrum rozrywki Bajkowy Labirynt.

I połowa tego roku przyniosła także Jurajskiej nowe umowy, w tym m.in. ze spółką Foodio Concepts, która jesienią ulokuje tutaj 2 nowe koncepty Papa Diego i Van Dog. Jednocześnie także o rozwój swojej oferty zadbali obecni najemcy.  Od początku tego roku aż 20 z nich zdecydowało się przedłużyć umowę najmu z Jurajską.

Z tego 4 podjęło decyzję o powiększeniu swojego lokalu lub relokacji na większy metraż.  Dalej w centrum działać będzie m.in. sieć McDonald’s, Cinema City, H&M, RTV Euro AGD, Pawo, Solar, Levi’s, DUKA oraz biuro podróży TUI. Jednocześnie spore grono najemców prowadzi także prace modernizacyjne, dzięki którym Jurajska wypełnia się nowymi konceptami handlowymi.

– Magnesem, który przyciąga do galerii są topowe marki modowe. Jurajska to jedyne centrum w okolicy, które pod jednym dachem ma wszystkie najpopularniejsze w Polsce brandy należące m.in. do Inditex, H&M czy LPP. Dużym uznaniem cieszy się także nasza oferta rozrywkowa z kinem, fitness clubem i centrum rozrywki na czele. Klienta przyciąga także gastronomia, składająca się aż z 18 lokali, usługi, oferta zdrowia i urody oraz elektroniki!  Ten mix sprawia, że jesteśmy dziś idealnym centrum zarówno dla osób uwielbiających modę, jak i dla całych rodzin, mających różne potrzeby zakupowe – dodaje Anna Borecka-Suda.

Atrakcje poza zakupowe Jurajskiej przyciągają

Ale nie tylko oferta handlowa wpłynęła na wyniki pierwszego półrocza. Procentują także poczynione w zeszłym roku duże u inwestycje, zwłaszcza w ogród miejski na Bulwarze Warty i nowe strefy wypoczynku w galerii. – W ostatnich miesiącach wyraźnie widzimy, jak zmieniły się motywy wizyt w galerii. Coraz więcej klientów, zwłaszcza rodzin, odwiedza nas ze względu na sklepy, ale także pozostałe atrakcje. Tym samym umacniamy naszą pozycję, jako miejsca spotkań, integracji i zabawy – mówi Borecka-Suda.

Widać to szczególnie w z sukcesem prowadzonym projekcie Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki połączeniu oferty handlowej, rozrywkowej, wydarzeń i infrastruktury, Jurajska stworzyła unikalne rozwiązanie aktywizujące klienta w niedziele wolne od handlu. Efekt? Centrum od początku roku nieprzerwanie notuje wzrost liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, odrabiając stopniowo straty, jakie w ten dzień wygenerowała ustawa.

– Dzięki projektowi znacząco zwiększyliśmy ruch w niedzielę. Zwróciliśmy także uwagę naszych klientów na bogatą ofertę niedzielną, na którą złożyło się ponad 100 elementów. Tym samym po raz kolejny podkreśliliśmy nasz rozrywkowy i rodzinny charakter, wspierają jednocześnie promocję naszych najemców, którzy mają możliwość działania w dni wolne od handlu tj. m.in. restauracji, kawiarni, centrum rozrywki, kina czy fitness clubu – mówi.

Ale nie bez znaczenia dla frekwencyjnego sukcesu Jurajskiej były także wydarzenia, jakie tam się regularnie odbywały. Od stycznia do czerwca galeria zorganizowała w sumie 6 imprez i 2 akcje propsrzedażowe. Wśród nich można było znaleźć m.in. premierę 8. sezonu Gry o Tron organizowaną wspólnie z HBO,  wiosenne pokazy mody, Piknik Naukowy z Politechniką Częstochowską, Jurajski Pokaz Kotów Rasowych, a także 12 wydarzeń, które wypełniło Niedzielne Centrum Rozrywki, w tym wystawy i warsztaty organizowane wspólnie z Miejską Galeria Sztuki Współczesnej w Częstochowie w ramach projektu „Galeria w Galerii”. W kalendarzu marketingowym nie zabrakło także loterii, konkursów oraz wyprzedaży.

Największe centrum w Częstochowie

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City.

Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki. Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl