WAK prezentuje najnowszą aranżację konceptu Kuchnia Marche

Kuchnia Marche – najstarszy z formatów stworzonych przez Grupę Wrocławskiej Akademii Kulinarnej zyskał zupełnie nowy charakter. Pierwszą restaurację w nowej aranżacji zaprezentowano w Galerii Młociny.

Koncept oparty jest na idei hali targowej. Wracająca moda na hale targowe oraz koncepcje o podobnych założeniach sprawdzają się na całym świecie, a ostatnio również cieszą się ogromnym powodzeniem w Polsce, co tożsame jest z słusznym trendem na świeże, często lokalne produkty i wysoką jakość zarówno jedzenia jak i spędzania przy nim czasu. Wrocławską Akademię Kulinarną w stworzeniu nowego pomysłu wspierała CUDO Grupa Projektowa.

Restauracja jak hala targowa

– Bazą koncepcji jest przeniesienie klimatu hali targowej w niebanalny i niebezpośredni sposób. Nie w sposób kopiowania rozwiązań przaśnego bazaru, lecz komunikując poszczególne elementy, kojarzące się ze środowiskiem hali i osadzając je w aranżacji stonowanej, eleganckiej przestrzeni pełniącej funkcję stołówki o podwyższonym standardzie czy nawet restauracji – mówi Agata Jaskulska z CUDO Grupa Projektowa.

Hale targowe w prosty sposób kojarzą się z tym, co w gastronomii najważniejsze – świeżym, zdrowym jedzeniem, bezpośrednim kontaktem kucharza i smakosza oraz przyjemnym gwarem miejskiego klimatu.

– Podobnie w projektowanym przez nas miejscu chcieliśmy postawić na najmocniejsze cechy współtworzącej projekt technologii w myśl zasady Good Honest Food. Chcemy pokazać, że wdrożenie tej zasady możliwe jest również w projektowaniu kantyn i dużych przestrzeni w centrach handlowych – podkreśla Agata Jaskulska.

Podstawowym założeniem dla tej aranżacji było pozbycie się wrażenia typowej stołówki, co na ogół dzieje się za sprawą sztywnego wydzielenia wnętrz oraz monotonnej strefy technologii.

3 strefy w restauracji Kuchnia Marche

Głównym akcentem aranżacji są trzy strefy wydzielone z przestrzeni, przypominające wspomniane wcześniej stoiska na halach targowych, które są widoczne z odpowiedniego dystansu dla przechodniów. Podkreślają one 3 funkcje w lokalu – ‚bazar’ z jedzeniem, kasy oraz miejsce konsumpcji.

System wyspowy ma na celu wprowadzenie uczucia przebywania na targu lub hali targowej. Dzięki temu klienci przechodząc przez lokal nie mają wrażenia monotonności. Mogą odczuć zmianę ,,stanowisk’’ i nakładać oraz konsumować posiłek w przyjaznym i ciekawym wnętrzu. Zastosowane rozwiązania techniczne, aranżacja wnętrza i koncept restauracji sprawiają, że choć restauracja jest restauracją samoobsługową, oferuje komfort i przyjazne otoczenie dla klientów.

Sposobem na zaakcentowanie tych stref było wykorzystanie trzech kolorów z identyfikacji sieci Marche, które mocno są połączone z marką w świadomości konsumentów.

– Wykorzystane zostały takie materiały jak siatki i profile stalowe, cegła, płytki oraz neony, które podkreślają targowy klimat. Jednocześnie połączenie z dużą ilością żywej roślinności i naturalnym drewnem łagodzi surowość wnętrza i daje poczucie bliskości natury, co dzisiaj jest tak bardzo pożądane. Specjalnie zaprojektowane dla Marche druciane abażury inspirowane logo, przywodzą na myśl parasolki, pod którymi można zasiąść do stołu – opisuje Agata Jaskulska.

Kuchnia Marche to najstarsza i największa sieć licząca około 40 placówek. Kuchnia Marche oferuje tradycyjne dania kuchni polskiej. Goście mogą posmakować tu specjałów, takich jak m.in. naleśniki z prawdziwym twarogiem czy ręcznie lepione pierogi, przygotowywane w widocznym miejscu. Wśród dań mięsnych znajdują się zarówno tradycyjne kotlety schabowe, jak i pieczenie, żeberka, gulasz po węgiersku, pulpety czy steki. Kuchnia Marche to bazar kuchni światowej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl