Francuska sieć La Redoute optymalizuje logistykę w modelu droppshipping

W ramach realizowanej strategii rozwoju, firma La Redoute wybrała platformę do elektronicznej wymiany danych (EDI) od Comarch. Rozwiązanie zoptymalizuje procesy w łańcuchu dostaw realizowane w modelu droppshipping, szczególnie popularnym w e-commerce. Polega on na przeniesieniu procesu dostarczenia towarów na dostawcę. Platforma umożliwia firmie skuteczniejsze śledzenie procesu składania i realizacji zamówień.

Głównym celem projektu jest zapewnienie wiarygodności i jakości danych wymienianych między partnerami biznesowymi w trakcie całego procesu realizacji zamówienia. W dotychczasowej wymianie dokumentów zdarzały się błędy lub nieprawidłowości utrudniające monitorowanie statusu zamówień. Nieścisłości te znacząco wpływały na jakość odbioru usługi przez klienta końcowego, dając w efekcie negatywny obraz działalności przedsiębiorstwa.

Ponad 80 tys. dokumentów wymienianych miesięcznie

Projekt został uruchomiony w 2018 roku. Oprócz migracji technicznej obejmuje podłączenie nowych kontrahentów. W projekcie La Redoute wymienia miesięcznie ponad 80 000 różnych typów dokumentów: zamówień, potwierdzeń zamówienia i awiz wysyłki, a w najbliższym czasie planowane jest wdrożenie e-faktury. Z rozwiązania korzystają oddziały zlokalizowane we Francji, Belgii i Szwajcarii. W przyszłości firma planuje objąć projektem wszystkie kraje, w których działa.

– Go Live projektu miał miejsce w czerwcu 2018 roku. Od samego początku zależało nam na dostarczeniu La Redoute stabilnej platformy EDI, będącej w stanie sprostać wysokim ambicjom i wymaganiom jakościowym firmy. Po kilku miesiącach od uruchomienia projektu możemy powiedzieć, że udało nam się osiągnąć założone cele. Sukces zawdzięczamy bardzo dobrej, partnerskiej współpracy. Obecnie pracujemy wspólnie nad podłączeniem nowych kontrahentów oraz rozbudową platformy za granicą – mówi Matthieu Roussel, key account manager w Comarch.

85 proc. obrotów w e-commerce

– Przez cały okres realizacji projektu, zespół Comarch brał pod uwagę nasze wymagania i uwzględniał ograniczenia wynikające ze specyfiki naszego sektora. Cały zespół bardzo intensywnie pracując był otwarty na nasze oczekiwania, wykazując się poczuciem odpowiedzialności za projekt, co bardzo doceniamy – mówi Mathieu Blampain, kierownik ds. projektów informatycznych w La Redoute.

La Redoute to przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w szeroko pojmowanej konfekcji i materiałach dekoracyjnych. Stronę La Redoute.fr miesięcznie odwiedza średnio 9 milionów użytkowników. Sprzedaż internetowa stanowi ponad 85 proc. obrotów przedsiębiorstwa we Francji. La Redoute jest obecna w ponad 20 krajach, posiada ponad 10 milionów aktywnych klientów na całym świecie. Marka ta posiada również aplikacje na smartphony i jest obecna w mediach społecznościowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl