[BADANIE] Tesco najlepiej rozpoznawalną marką na polskim rynku e-grocery

Wśród firm z kategorii serwisów internetowych sprzedających artykuły spożywcze, jakąkolwiek markę podało 58  proc. badanych. Zdecydowanie najlepiej rozpoznawalnym brandem jest Tesco oraz Allegro – tak wynika z tegorocznej edycji raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

W kategorii e-serwisów oferujących artykuły spożywcze zdecydowanym liderem jest marka Tesco. Wymienia ją spontanicznie 27 proc. badanych, częściej osoby w wieku 25-34 lata, kobiety, osoby z wyższym wykształceniem i dobrze oceniającą sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego. Kolejne miejsce w zestawieniu zajęło Allegro z 16 proc. wskazań.

Na kolejnych miejscach znalazły się dwie francuskie sieci: Carrefour i Auchan. Obie są rozpoznawalne spontanicznie przez 6 proc. respondentów. Dalej w zestawieniu znalazł się Lidl (5 proc.) i Piotr i Paweł (4 proc.). Specjalizujący się w sprzedaży produktów FMCG przez internet bdsklep jest znany jedynie 1 proc. badanych.

Szybko rosnący rynek

Sprzedaż online produktów FMCG może wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat aż o 163 proc. Na rynku europejskim spodziewany jest wzrost o 66 proc. To oznacza, że wartość tego rynku wzrośnie na naszym kontynencie aż o 21 mld dolarów – takie wyniki przynoszą badania przeprowadzone przez firmę IGD.

W Europie wielkość rynku e-grocery ma wzrosnąć w tym okresie o 66 proc. Na Starym Kontynencie wartość rynku e-grocery szacowana jest obecnie na ok. 32 mld dolarów rocznie. W 2023 roku ta wartość ma skoczyć do 53 mld dolarów. Tym samy kanał e-commerce będzie odpowiadał za 2,5 proc. całego rynku spożywczego.

– Z jednej strony e-grocery zyskuje klientów wygodą robienia zakupów i oszczędnością czasu. Z drugiej, przyczyny można upatrywać w ograniczeniach handlu w niedziele. Chociaż początkowo niejako zmuszeni zostaliśmy do przeniesienia zakupów na inne dni tygodnia lub równoległe kanały, to przyzwyczailiśmy się już do tego i tym samym wyrobiliśmy sobie nowe nawyki zakupowe. W konsekwencji może powstać swoista równowaga handlu offline i online. Proste i powtarzalne zakupy konsumenci mogą nadal chcieć robić przez internet, a te wymagające konsultacji i skorzystania z profesjonalnej wiedzy sprzedawcy będą woleli przeprowadzić jednak na miejscu, w sklepie – komentuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency, spółki należącej do grupy kapitałowej ASM GROUP.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl