[BADANIE] Branża RTV i AGD ma trzech zdecydowanych liderów

Badani przez Gemius z łatwością wskazywali spontanicznie marki z kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV i AGD. Liderów znajomości jest kilku: RTV Euro AGD (35 proc.), Media Markt (32 proc.), Media Expert (30 proc.) – takie wnioski płyną z tegorocznej edycji raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”

Media Markt i Media Expert są częściej wymieniane przez osoby najmłodsze (15–24 lat), zaś RTV Euro AGD i Media Markt przez osoby z wyższym wykształceniem. Media Markt dodatkowo częściej przez osoby dobrze oceniające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego. Na dalszych miejscach znalazły się takie serwisy jak Allegro, Neonet, OleOle i OLX.

Komentarz: rozwój e-commerce w Polsce idzie w dobrym kierunku

– Tegoroczna edycja raportu utwierdza w przekonaniu, że e-konsumenci kochają zakupy przez Internet, przez co dokonują ich coraz częściej i pewniej. Zdecydowanie przekłada się na to ich nieskomplikowana forma, duże możliwości wyboru oraz wygoda. Aż 75 proc. respondentów zadeklarowało, że w zakupach internetowych najbardziej przekonuje ich całodobowa dostępność, która gwarantuje niezależność w zakupach. Cyfrowi konsumenci cenią też sobie dogodne metody dostawy, w pierwszej kolejności wskazując doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a następnie paczkomaty.

Polscy konsumenci znacznie zmienili swoje zwyczaje i ścieżki zakupowe, jednak nadal kupują zgodnie z ideą „smart” – optymalizując zakupy. Zależy im na rozwiązaniach, które ułatwiają i przyspieszają zakup, bądź też pozwalają na dokonanie trafniejszych wyborów. Polscy konsumenci wybierają nowoczesne metody płatności i dostawy, eksploatując takie rozwiązania, jak szybkie przelewy, karty zapamiętane w sklepie, BLIK, czy płatności z odroczonym terminem.

Przyglądam się tym zjawiskom i stwierdzam, że rozwój e-commerce w Polsce idzie w dobrym kierunku. Z roku na rok jest on bardziej dynamiczny. Na chwile obecną w sieci kupuje 57 proc. internautów, co oznacza, że osiągnęliśmy średnią europejską. To już najwyższy czas dla polskiego biznesu e-commerce, aby pomyśleć w kontekście rozwoju transgranicznego! – komentuje Patrycja Sass-Staniszewska prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl