Burberry na dobrej drodze do osiągnięcia zamierzonego celu

Luksusowa brytyjska marka modowa Burberry zanotowała 4 proc. wzrost obrotów w I kwartale bieżącego roku finansowego. Wyniosły one 498 mln funtów. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie również o 4 proc. To dwa razy więcej niż się spodziewano.

Za dobre wyniki w dużej mierze odpowiada nowa linia produktowa, która spotkała się z dobrym odbiorem na rynku.

– To był dobry kwartał, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że jesteśmy na etapie transformacji marki Burberry, którą chcemy uczynić jeszcze bardziej ekskluzywną, niż jest obecnie – komentuje Marco Gobbett, CEO Burberry. – Zwiększyliśmy dostępność produktów zaprojektowanych przez Riccardo, jednocześnie kontynuując zmianę postrzegania naszej marki przez konsumentów i dostosowując naszą sieć do naszej nowej wizji. Reakcja konsumentów była bardzo obiecująca, zapewniając silny wzrost w naszych nowych kolekcjach. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszych planów i potwierdzamy nasze prognozy na rok 2020 – dodał.

Burberry stawia na luksus i e-commerce

Brytyjska marka Burberry zamierza znacząco zredukować stacjonarną sieć sprzedaży. Z rynku ma zniknąć co dziesiąty sklep tej sieci. Prezes firmy zapowiada, że zamierza kontynuować proces budowania nowego, bardziej luksusowego wizerunku marki.

Brytyjska firma nie podała jeszcze konkretnych lokalizacji, które mają zostać zamknięte. Z rynku ma zniknąć łącznie ok. 40 sklepów. Pięć z nich już zostało zamkniętych. Były one zlokalizowane w Hiszpanii i Brazylii. Burberry zamierza równocześnie skoncentrować się w najbliższym czasie na przekształceniu swoich flagowych sklepów w luksusowe miejsca.

Jak komentuje Marco Gobbetti, prezes firmy, jego celem jest umieszczenie Burberry w tej samej półce, na jakiej znajdują się takie luksusowe marki jak Gucci i Dior. W tym celu Burberry nawiązało już w ubiegłym roku współpracę z kreatorem mody Riccardo Tisci. Jego pierwsza kolekcja dla brytyjskiej marki ukazała się w lutym 2019 roku.

Drugim ważnym aspektem zmian w Burberry będzie dalszy rozwój kanału online. Już obecnie firma notuje zadawalające wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Już ok. 40 proc. tej sprzedaży realizowane jest w kanale mobile. Firma zwiększyła również konwersję dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia. Firma rozpoczęła niedawno także współpracę z internetową platformą sprzedażową Farfetch. Jej zasięg to ponad 150 krajów na całym świecie.

Obecnie na całym świecie produkty Burberry sprzedawane są w ok. 450 sklepach. Firma posiada także sklepy franczyzowe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl