Levi Strauss zwiększa sprzedaż. Europa na czele

levi-strauss

Amerykańska marka Levi Strauss zanotowała w I kwartale bieżącego roku finansowego zysk na poziomie 25 mln euro. To aż o 63 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W znacznej mierze to efekt kosztów związanych z debiutem na amerykańskiej giełdzie w marcu tego roku.

Przychody w I kwartale wzrosły o 5 proc. i wyniosły 1,1 mld euro. Firma zanotowała wzrosty na wszystkich rynkach, na których działa: w Europie o 9 proc., w USA o 3 proc., a w Azji o 6 procent. W samych Chinach wzrost sprzedaży wyniósł 3 proc., mniej niż zakładano. Największe wzrosty sprzedaży zanotowano w przypadku kolekcji dla kobiet – aż o 16 procent.

Chip Bergh, prezes Levi Strauss, uważa, że druga część roku będzie dla jego marki trudniejsza. Chodzi m.in. o przypuszczalne spadki w sprzedaży hurtowej, zwłaszcza na rynku amerykańskim. Ten sektor wciąż odpowiada za ok. ⅓ przychodów firmy.

Ekspansja marki Levi’s. Nowy sklep w Polsce

Obecnie amerykańska marka Levi Strauss posiada globalnie ok. 750 sklepów własnych. Łącznie jej produkty dostępne są w  ok. 2,9 tys. sklepach, wliczając w to lokale franczyzowe oraz multibrandowe. W Polsce Levi’s posiada kilkadziesiąt punktów sprzedaży w największych miastach. Wiosną tego roku Levi’s otworzył kolejny sklep w Polsce. Jest on zlokalizowany w nowo powstałej Galerii Młociny w Warszawie. W salonie tym powstał dodatkowo Levi’s® Tailor Shop – to wyjątkowe miejsce, w którym każdy, może odmienić i spersonalizować swoje ubrania z pomocą profesjonalnego zespołu tailorów. Kolorowe naszywki, ćwieki, przeszycia i przetarcia – jedyne, co stoi na drodze, to nasza wyobraźnia. A i w tym pomogą kreatywni tailorzy marki Levi’s.

– Galeria Młociny to doskonałe miejsce dla ludzi zainteresowanych współczesną modą. Wybierając adres dla naszego nowego sklepu w stolicy, poszukiwaliśmy komfortowego miejsca z wygodnym dojazdem. Stacja metra, linie tramwajowe i autobusowe węzeł przesiadkowy – to wszystko dla ludzi ma bardzo duże znaczenie, bo każdy lubi szybko się przemieszczać i nie tracić czasu na dojazdy. To dynamiczne miejsce dla dynamicznych ludzi, dlatego chcemy tu być – mówi Alexander Beneke z Levi Strauss Poland.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl