CCC wdraża nowatorskie rozwiązanie

CCC, jako pierwszy podmiot w Polsce z sektora mody, uruchamia dla klientów usługę Asystent Głosowy CCC w Google.

Aby uruchomić rozmowę z asystentem CCC wystarczy w aplikacji Google Asystent powiedzieć komendę: „Porozmawiaj z CCC”. Wirtualny doradca pomoże klientom m.in. w przeszukiwaniu produktów na podstawie licznych filtrów takich jak kategoria, marka, kolor, cena czy szczególne atrybuty (np. „szpilki z cekinami”), wyszukaniu najbliższego sklepu CCC czy informacji o aktualnych promocjach w Klubie CCC. Na bieżąco będą też dodawane nowe funkcjonalności, a cała usługa systematycznie rozwijana. Na obecnym etapie projektu nie jest jeszcze możliwe bezpośrednie dokonywanie zakupów za pomocą komend głosowych, jednak spółka aktywnie pracuje nad rozwojem usługi planując w przyszłości nie tylko pełną obsługę procesu zakupowego online, ale także sprawdzanie dostępności produktów w wybranym sklepie stacjonarnym.

CCC rozwija się w modelu omnichannel

– Coraz więcej gospodarstw domowych posiada systemy asystujące – także w Polsce. Dzisiaj służą głównie do odtwarzania ulubionej muzyki, sprawdzania pogody czy informowania o wydarzeniach, ale naturalnym krokiem w dalszym wykorzystywaniu tych urządzeń są zakupy za pomocą poleceń głosowych. Skoro rośnie popyt na tego typu usługi, to musimy być przygotowani od strony podaży. Łatwość korzystania z asystentów głosowych coraz bardziej zmieniać będzie także proporcję udziału zapytań głosowych do wyszukiwań tekstowych. Dla rynku Ecommerce oznaczać to może chociażby modyfikację strategii SEO czy samych opisów produktów. Dzisiaj frazy z tzw. długiego ogona to w dużym stopniu naturalne komendy głosowe wprowadzane za pomocą asystenta głosowego. Zmiana trendu wyszukiwania może sporo namieszać w kwestii dotarcia do potencjalnych konsumentów. Voice-commerce to dla nas kolejny, naturalny krok w rozbudowie Omnichannel-commerce, nad którym pracujemy. Choć rynek jest jeszcze na wczesnym etapie, jako CCC inwestujemy w obszar AI ponieważ wierzymy, że takie rozwiązania jak voice search będą kluczowe w budowaniu relacji z Klientami i zapewnienia najlepszych doświadczeń zakupowych – komentuje Michał Pachnik – Ecommerce Campaigns & Mobile APP Manager.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl