Ingka Centres: jesteśmy inicjatorem i aktywnym uczestnikiem transformacji

Tworzymy nowe miejsca spotkań oparte na różnorodnej ofercie, znacząco wykraczającej poza zakupy. Chcemy budować miejsca spotkań zupełnie nowego rodzaju – niepowtarzalne obiekty tworzone wokół marki IKEA i osadzone w jej wartościach, takich jak prostota, poczucie wspólnoty, czy nieszablonowe myślenie – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Dagmara Pozowska, Deputy Operations Manager w Ingka Centres.

Jest Pani związana z Ingka Centres od dawna, wcześniej zarządzała Pani obiektem Wola Park w Warszawie, a od tego roku zajmuje Pani nowe stanowisko. Na czym polega Pani nowa rola?

Dagmara Pozowska, Deputy Operations Manager w Ingka Centres

Dagmara Pozowska: W nowej roli skupiam się na tym, aby wzbogacać doświadczenia osób odwiedzających nasze centra handlowe. Nasze podejście zakłada stawianie konsumenta w centrum uwagi, przede wszystkim jako grupę ludzi, którzy mają wspólne cele i zainteresowania. To dla nich budujemy wartość dodaną, wykraczającą poza samą ofertę zakupową. Dlatego tak ważne jest wspieranie poszczególnych obiektów w procesie transformacji w miejsca spotkań w oparciu o ich unikalność oraz potrzeby klientów, które badamy i definiujemy również we współpracy z lokalną społecznością. Chcemy, aby nasza społeczność aktywnie uczestniczyła w transformacji, choć oczywiście kierujemy się w tym procesie konkretną strategią. Istotna jest przy tym nasza kultura oparta na wartościach skandynawskich, a także podejmowanie szeroko rozumianych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W Ingka Centres już jakiś czas temu zrozumieliście, że zakupy stanowią tylko jeden z elementów przyciągających gości. Jak to faktycznie wygląda?

DP: Realizujemy cele biznesowe oparte na podejściu, w którym ludzie i planeta determinują naszą interakcję z klientami, najemcami i społecznościami. Tworzymy nowe miejsca spotkań oparte na różnorodnej ofercie, znacząco wykraczającej poza zakupy. Chcemy budować miejsca spotkań zupełnie nowego rodzaju – niepowtarzalne obiekty tworzone wokół marki IKEA i osadzone w jej wartościach, takich jak prostota, poczucie wspólnoty, czy nieszablonowe myślenie. W ten sposób staramy się odpowiadać na zapotrzebowania ludzi. Zadaniem tych miejsc jest służyć lokalnym społecznościom, oferując przestrzenie, w których oprócz zakupów ludzie chcą spędzać czas, nawiązywać relacje, prowadzić życie towarzyskie, pracować i cieszyć się nowymi doświadczeniami.

W jaki sposób wdrażacie swoją wizję?

DP: Chcemy, aby nasze miejsca spotkań realizowały potrzeby emocjonalne, technologiczne i edukacyjne dla coraz bardziej dostępnego świata, co postrzegamy jako ewolucję tradycyjnej idei centrów handlowych. Wraz partnerami współtworzymy wirtualne i fizyczne miejsca spotkań gdzie wiele osób może się spotkać i znaleźć to, czego potrzebuje, nawiązując relację ze społecznościami i światem.

Taki jest choćby zupełnie unikalny i wykraczający poza aktualne standardy myślenia o centrach handlowych społeczny Ogród Wola przy warszawskim Wola Parku. To miejsce zaprojektowaliśmy i zagospodarowaliśmy wspólnie z mieszkańcami, przekształcając niefunkcjonującą przestrzeń w aktywne miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wiedzy oraz odpoczynku od miejskiego zgiełku. W lubelskim Skende Shopping zrealizowaliśmy akcję społeczną „ProcentujeMY”, w ramach której zaangażowaliśmy mieszkańców miasta do oddawania 1 proc. podatku na lokalne organizacje pożytku publicznego, ale także wsparcie ich działań marketingowych. Odbyły się bezpłatne warsztaty i spotkania z mieszkańcami, w tym uświadamiające im znaczenie lokalnego patriotyzmu w tej sferze. Z kolei we wrocławskiej Alei Bielany przeprowadzaliśmy projekt upcyclingowy „Good Lack”, który angażował chętnych do udziału w warsztatach „zrób to sam”. Polegały one na wspólnym dekorowaniu popularnych stoliczków LACK, które na potrzeby akcji przekazywaliśmy uczestnikom, jednak warunkiem udziału było wsparcie wrocławskiej fundacji „Paliwo Artystyczne”. Część tych odmienionych stolików została zlicytowana, a zebrane fundusze zostały przekazane tej samej fundacji – pomogły nam w tym także znane z mediów osoby. To była świetna zabawa dla wszystkich, ale i konkretne wsparcie dla organizacji charytatywnej.

Czy koncepcja miejsc spotkań ma przyszłość?

DP: Tak, ponieważ otwierając się na lokalne społeczności, samorządy i partnerów zyskujemy możliwość interpretacji miejsc spotkań przy ich udziale. Pamiętajmy, że oni nie są tylko i wyłącznie konsumentami, lecz w dużej mierze osobami, które zmieniają świat. My zaś jesteśmy inicjatorem i aktywnym uczestnikiem transformacji, jaka dokonuje się na naszych oczach. Nadal jednak dzielimy to samo marzenie i wizję: „stworzyć lepszy dzień dla wielu ludzi” oraz te same wartości i humanistyczne podejście do biznesu, jakie pozostawił nam nasz założyciel, Ingvar Kamprad, którego imię i nazwisko kształtują nazwę Ingka.

Spółka Ingka Centres jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl