C&W: sposoby na pozyskanie i lojalizowanie klientów na rynku centrów handlowych

Z roku na rok rośnie konkurencja na rynku centrów handlowych w Polsce, w przeciwieństwie do liczby klientów odwiedzających świątynie handlu. Wpływ na to ma nie tylko rozwój e-commerce, wzrost konkurencji, zakaz niedzielnego handlu, ale przed wszystkim świadomość klientów i ich stale rosnące oczekiwania względem dostępnej oferty – pisze Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director, Dział Zarządzania Nieruchomościami Komercyjnymi w Cushman & Wakefield.

Firma Cushman & Wakefield jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Mamy czas smart shopperów, żyjących jednocześnie w świecie wirtualnym i ten aspekt jest kluczowy przy planowaniu działań. Szerokie portfolio marek modowych, sale kinowe czy kręgle nie są już wystarczające, co sprawia, że właściciele i zarządcy obiektów komercyjnych stają przed dużym wyzwaniem, w jaki sposób zlojalizować klientów i wyróżnić się ofertą, która nie będzie powieleniem innych centrów handlowych na rynku.

C&W: klucz do sukcesu

Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director, Dział Zarządzania Nieruchomościami Komercyjnymi w Cushman & Wakefield

Kluczem do sukcesu jest obecnie zastosowanie nowych technologii w centrach handlowych. Do najpopularniejszych można zaliczyć wdrożenie usługi click&collect, mapping, interaktywne lustra czy wykorzystanie rozwiązań typu Virtual oraz Augmented Reality. Warto też wspomnieć o wirtualnych przymierzalniach, których system podpowie nam, jakie fasony będą odpowiednie dla naszej sylwetki, a także da możliwość zapłaty za produkty bez konieczności stania w kolejce do kasy. Wszystkie rozwiązania, które ułatwiają proces zakupowy są wskazane. Choć programy lojalnościowe nie są już nowością, deweloperzy na bieżąco rozwijają ich funkcjonalności, by unikalnymi zniżkami i nagrodami kusić klientów i zachęcać ich do zakupów w centrach handlowych, monitorując tym samym ich preferencje zakupowe. To z kolei skutkuje tworzeniem oferty i promocji szytych na miarę.

Proces konsolidacji na rynku sprawia, że zarządcy często stają przed wyzwaniem ciekawego i angażującego wykorzystania pustych powierzchni. Jednym ze sposobów jest coraz popularniejszy co-working, dedykowane strefy do działań warsztatowych, wystaw, nawet kościołów. Klienci poszukują nie tylko miejsc do spędzania wolnego czasu w komfortowych warunkach, ale również miejsc do nauki lub pracy z dostępem do szybkiego wi-fi. W tym przypadku niezwykle istotna jest też architektura, wyposażenie czy oświetlenie – to te elementy sprawiają, że mamy ochotę przebywać w takim miejscu i jest to swoiste USP galerii. Warto jednak pamiętać, że dobór tego typu rozwiązań jest uzależniony nie tylko od specyfiki obiektu, ale też profilu klientów.

Atrakcyjne formaty, obszerne portfolio

Oferta dostosowana do potrzeb klientów to nie tylko obszerne portfolio najemców uwzględniające koncepty multi-brandowe oraz showroomy, ale też rozrywka i gastronomia. Z uwagi na rosnące oczekiwania i wymogi klientów dotyczące indywidualnego podejścia i najwyższej jakości serwisu, co roku pojawiają się nowe formaty, stające się niemałą konkurencją dla sieciowych operatorów. W kontekście gastronomii, wzrost świadomości klientów i popularny trend slow life, wpływa na liczbę operatorów gastronomicznych oferujących posiłki ze świeżych, lokalnych produktów. Otwartość Polaków na inne kultury ma też odzwierciedlenie w rozwoju lokali specjalizujących się w kuchni azjatyckiej czy śródziemnomorskiej.

Poza atrakcyjnymi formatami restauracyjnymi w centrach handlowych, na polskim rynku prężnie rozwija się segment rozrywkowy, dzięki któremu właściciele i zarządcy oferują klientom unikalne doznania i alternatywne formy spędzania czasu wolnego. To właśnie Unique User Experience jest czynnikiem, który buduje wyjątkowe wspomnienia poprzez wykorzystanie ludzkich zmysłów i emocji. Wdrażając tego typu rozwiązania, centrum handlowe staje się destynacją, do której klienci będą regularnie wracać.

Wszystkie powyższe działania mają na celu wyróżnienie obiektów handlowych spośród konkurencji. Wykreowanie multi-funkcyjnego kompleksu łączącego usługi handlowe z gastronomią, rozrywką, przestrzenią biurową oraz implementacją narzędzi typu Unique User Experience będzie idealną destynacją dla współczesnych konsumentów. To z kolei gwarantuje właścicielom centrów handlowych stabilny wskaźnik odwiedzalności, satysfakcjonujący poziom średniego koszyka zakupowego oraz sukces komercyjny.

Autorką tekstu jest Sylwia Wiszowata-Łazarz, Associate Director, Dział Zarządzania Nieruchomościami Komercyjnymi w Cushman & Wakefield.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl