AmRest przedstawia czynniki, które są siłą napędową sukcesu firmy

AmRest to lider rynku restauracyjnego w Polsce i jeden z najszybciej rozwijających się operatorów restauracji w Europie. Firma działa obecnie na 26 rynkach, posiada ponad 2 tys. lokali w portfolio, zatrudnia blisko 50 tys. pracowników. Do 2022 AmRest chce zostać wiodącą firmą restauracyjną w Europie. Kluczem do realizacji tak ambitnego celu są  zaangażowani i kompetentni pracownicy. Dlatego AmRest stara się tworzyć takie środowisko pracy, które przyciąga i zatrzymuje właściwe talenty – jego podstawą jest radość – pisze Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest.

Obok przekonania, że Wszystko Jest Możliwe oraz Naczelnych Wartości, radość to główna składowa kultury organizacyjnej firmy. Misją AmRest jest wnoszenie większej radości w życie (ang. Bring fun to life). Firma dąży do tego, aby pracownicy mogli czerpać radość w pracy na wiele sposobów. AmRest wdraża wiele rozwiązań, które mają sprawić, że każdy AmRestowicz będzie czuł radość płynącą z rozwoju – zarówno osobistego, jak i zawodowego oraz możliwości, które oferuje; przywództwa – z jednej strony to kompetentni i  inspirujący liderzy w organizacji, a z drugiej strony dawanie pracownikom realnego wpływu na funkcjonowanie organizacji oraz pielęgnowanie w nich ducha przedsiębiorczości i wygrywania; miłości – firma chce, aby każdy robił to, co kocha; pracował z ludźmi, których lubi, w przyjaznej, wypełnionej pozytywną energią atmosferze.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

Radość i rozwój w pracy

Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest

AmRest tworzy przyjazne miejsce pracy, odpowiadające na oczekiwania pracowników. Przede wszystkim zapewnia niemal nieograniczone możliwości rozwoju, oferując pracę w międzynarodowym środowisku i bogaty system szkoleń. Szkolenia klasowe, e-learning, rozbudowane programy szkoleniowe – z roku na rok zwiększa się oferta szkoleniowa dla pracowników i liczba trenerów wewnętrznych, którzy dzielą się swoją wiedzą z innymi. Szkolenia w różnej formie i tematyce są dostępne dla wszystkich pracowników. Do dyspozycji pracowników jest również AmBiblioteka, w której zbiorach znajdują się pozycje branżowe. Flagową inicjatywą AmRest jest program „Spread Your Wings”, który działa od 2016 roku. Dzięki przeprowadzeniu do tej pory blisko 2000 wywiadów kompetencyjnych, udało się zidentyfikować kluczowe talenty pracowników AmRest i wskazać pracowników, którzy wykazują potencjał na przyszłych liderów zarządzających organizacją. Program „Spread Your Wings” został doceniony przez ekspertów i wyróżniony w konkursach Gartner Internal Communication Awards, Employer Branding Excellence Awards i Siła Przyciągania.

Radość i realny wpływ na organizację

Pracownicy chcą mieć wpływ na to, co dzieje się w firmie i wiedzieć, jak ich praca wpływa na realizację celów firmy – szczególnie dotyczy to młodszych pokoleń. AmRest to młoda organizacja – średni wiek pracownika Operacji (czyli restauracji, wliczając liderów) to 26 lat. Dlatego firma tworzy wiele rozwiązań, które mają w pracownikach wzmacniać poczucie wpływu. Przede wszystkim AmRest słucha swoich pracowników – regularnie odbywają się badania opinii pracowników, a na podstawie wyników identyfikowane są obszary do poprawy i tworzone plany naprawcze. To właśnie pracownicy sugerują, co warto zmienić, aby AmRest był lepszym miejscem pracy i są oni angażowani w realizację planów działań. Na podstawie rekomendacji pracowników m.in. wdrożono nowe inicjatywy, które budzą pasję do jedzenia (konkursy i olimpiady kulinarne), pozwalają pracownikom angażować się społecznie (konkurs grantowy, wolontariat pracowniczy), lepiej się komunikować (nowe narzędzia komunikacji, nowy rytm komunikacji), rozwijać (możliwość tworzenia i monitorowania Indywidualnego Planu Rozwoju on-line).

Radość i…miłość

„Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu” – te słowa Konfucjusza inspirują AmRest do tworzenia takiego środowiska pracy, które pracownicy po prostu będą kochać. Jednym z najważniejszych elementów tworzenia odpowiedniego środowiska jest docenianie. Docenianie pracowników to jeden z najważniejszych atrybutów marki pracodawcy, dlatego w AmRest pracownicy wykazujący zaangażowanie, wprowadzający innowacje lub ulepszenia, mogą liczyć na uznanie i nagrody w różnej formie: nagrody pieniężne, dodatkowe benefity, nagrody rzeczowe. W AmRest działa wiele programów doceniania pracowników, zarówno o zasięgu lokalnym, jak i globalnym. Nagradzani są ambasadorzy Naczelnych Wartości, wdrożenia przełomowych rozwiązań, wyjątkowa efektywność czy postawa, która udowadnia, że Wszystko Jest Możliwe. Dzięki temu pracownicy czują spełnienie i satysfakcję, a przedsiębiorstwo osiąga lepsze rezultaty.

Nauczanie radości

Radość  w pracy jest wpisana w DNA AmRest – dlatego w 2018 firma postanowiła przekonać się, czy Polacy są szczęśliwi w pracy i jak ważna jest dla nich ta kwestia. Aż 88 proc. respondentów potwierdziło, że radość w pracy jest dla nich ważna. Badanie pokazało również, że szczęśliwy pracownik jest bardziej efektywny, mniej zestresowany, ma więcej energii i lepsze relacje z innymi. W tym roku firma zaprosiła do współpracy dodatkowego partnera – Universum, wyszła poza granice Polski, a badanie nabrało międzynarodowego charakteru.

Radość w pracy ma znaczenie

Do udziału w badaniu zaproszono mieszkańców 12 krajów (Chiny, Europa, Rosja), zarówno doświadczonych pracowników, jak i studentów. Wyniki potwierdzają, że niezależnie od tego, skąd pochodzimy, co robimy i ile mamy lat, radość w pracy jest dla nas ważna (94 proc. wskazań). Najwyższy wynik osiągnęły Niemcy i Hiszpania – aż 99 proc. respondentów pochodzących z tych krajów wskazało, że to dla nich istotna  kwestia. Najniższy odsetek osób deklarujących, że radość w pracy jest bardzo ważna osiągnęła Rosja – wskazało tak 85 proc. ankietowanych. Dla Polski ten odsetek wynosi 93 procent. Okazuje się również, że szczęście w pracy jest czynnikiem, który zatrzymuje nas u obecnego pracodawcy – w większości krajów, w których przeprowadzone było badanie, ankietowani deklarują, że gdyby praca przestała im dawać radość, szukaliby innej (68 proc. wskazań).

Autorką tekstu jest Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest. Całość można przeczytać w sierpniowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl