Galeria Bałtycka zmieniła strategię komunikacji w social mediach

Galeria Bałtycka

Mocne wsparcie najemców, nastawienie na realizację ich celów sprzedażowych oraz nacisk na prezentację aktualnej oferty zakupowej jako swoisty „wabik” na klientów to główne założenia, które przyświecają nowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych realizowanej przez Galerię Bałtycką. Efekty już są widoczne.

– Siłą galerii jest różnorodność i dostępność oferty naszych najemców. Chcemy tę ofertę wspierać i prezentować w sposób jak najbardziej przyjazny dla klientów – mówi Marcin Łukasiewicz, dyrektor gdańskiej Galerii Bałtyckiej. – Biorąc pod uwagę obecne trendy związane z rozwojem technologii oraz sposób konsumpcji informacji, nacisk na obecność galerii w mediach społecznościowych jest dla nas kwestią oczywistą.

Więcej treści, nacisk na Instagram

Zgodnie z tym założeniem Galeria Bałtycka od lat konsekwentnie rozwija własne kanały w wybranych social mediach (Facebook, Instagram oraz YouTube). – Zawsze stawialiśmy przede wszystkim na wysoką jakość publikowanych treści i pod tym względem nic się nie zmieniło – mówi Marcin Łukasiewicz. To, co wraz z wprowadzeniem nowej strategii uległo zmianie, to m.in. rodzaj oraz liczba publikowanych materiałów. – Produkujemy więcej contentu, zwłaszcza w formie wideo. Zwiększyliśmy nacisk na rozwój kanału na Instagramie. Stawiamy na treści, które budzą większe zaangażowanie użytkowników, a do ich przygotowania podchodzimy holistycznie. Chcemy, by odbiorcy dostawali spójny przekaz, ale w formacie dostosowanym do poszczególnych kanałów social media – dodaje.

Jednak największa zmiana wprowadzona przez Galerię Bałtycką dotyczy samego charakteru tworzonych treści. Obecnie publikowane materiały mają przede wszystkim wspierać najemców, a w centrum uwagi stawiać ich ofertę. Stąd m.in. tak duży nacisk na materiały zakupowe publikowane w social mediach. Ich celem jest prezentacja w jak najbardziej atrakcyjnej formie aktualnej oferty sprzedażowej najemców Bałtyckiej.

Galeria Bałtycka

Cele sprzedażowe najemców w centrum uwagi

W tworzeniu treści aktywny udział biorą nie tylko poszczególni najemcy, ale także wybrani klienci galerii. Regularnie realizowane są sesje z ich udziałem, w efekcie czego powstają materiały foto i wideo prezentujące przegląd produktów poszczególnych marek wraz z cenami.

– Dzięki temu, że treści powstaje dużo, a propozycje zakupowe są aktualne, do naszych mediów społecznościowych trafia bardzo pożądany przez klientów content będący przeglądem aktualnie dostępnej oferty zakupowej. W efekcie ktoś, kto śledzi nasze kanały, tylko na podstawie pojawiających się w nich materiałów może sobie stworzyć indywidualną listę zakupów, z którą pojawia się w galerii – mówi Marcin Łukasiewicz.

Wzrosty w statystykach i awans Bałtyckiej

Nowa strategia obowiązuje od sześciu miesięcy. W tym czasie na samym tylko Instagramie Galeria Bałtycka opublikowała o 220 proc. więcej postów niż w całym roku 2018. Zasięg publikowanych tam treści w ciągu pierwszej połowy 2019 roku wzrósł o 85 proc. Zwiększył się także współczynnik zaanagażowania followersów: o 30 proc. w drugim kwartale 2019 roku.

Świetne wyniki pokazują także statystyki Facebooka. W tym kanale liczba publikowanych postów znacząco się nie zmieniła, jednak zmiana ich charakteru zaowocowała zwiększeniem średniego organicznego zasięgu o 26 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem. Zasięg całkowity publikowanych na Facebooku treści zwiększył się natomiast o 39 proc.

Zmiana strategii komunikacji w mediach społecznościowych zaowocowała także wyższą pozycją Galerii Bałtyckiej w ogólnopolskich zestawieniach Sotrendera, narzędzia mierzącego skuteczność komunikacji w mediach społecznościowych. W czerwcu gdańskie centrum awansowało na 10. miejsce w Polsce (w swojej kategorii tematycznej) pod względem zaangażowania Użytkowników Facebooka. To jak dotąd najlepszy wynik Bałtyckiej.

Galeria Bałtycka należy do ECE – wystawcy Shopping Center Forum 2019 CEE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl