Nowy koncept sieci Makarun – wyspa w formule live cooking

W krakowskim Software Park Avia, gdzie działa restauracja Olimp, ruszył nowy koncept Makarun – wyspa z makaronową ofertą szybkiego jedzenia, dostępną w atrakcyjnej dla klienta formule live cooking. Powiązanie kapitałowe Makaruna i Grupy Gastromall (właściciela sieci restauracji Olimp) stworzyło przestrzeń i możliwości do rozwoju nowego modelu biznesowego.

Wykorzystanie dotychczasowej lokalizacji restauracji dało możliwość połączenia brandów oraz zróżnicowania w zakresie oferty lunchowej. Makarun pojawił się w nowej odsłonie, w prestiżowej przestrzeni, w atrakcyjnej konfiguracji dla klienta.

Pojawienie się nowego konceptu, który wywodzi się ze street food’u i mieści na 12 mkw., było możliwe dzięki ścisłej współpracy i rzeczywistemu zaangażowaniu wszystkich stron uczestniczących w procesie jego powstawania. Synergia biznesu, projektanta (Grupa Schwitzke&Górski) i wykonawcy dała możliwość powstania wymagającej technologicznie realizacji, za którą odpowiedzialna była firma Norcospectra, wystawca jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference.

Nowy koncept efektem współpracy

Podstawą dobrej współpracy była otwartość na idee i potrzeby inwestora. Makarun poszukiwał partnera wykonawczego, który we właściwych warunkach biznesowych potrafi zrealizować jego potrzeby. Dlatego konsultacje z Norcospectra rozpoczęły się już na etapie tworzenia koncepcji przez biuro projektowe i dotyczyły rozwiązań technologicznych i materiałowych. Przełożenie założeń projektowych na język wykonawczy zaskutkowało dostosowaniem projektu do wymagań Makarun i optymalizacją warunków kosztowych dla obu stron. Na podstawie opracowanego przez Norcospectra projektu wewnętrznego powstały rysunki wykonawcze, które umożliwiły wdrożenie produkcyjnie nowego konceptu. Cały proces realizacji podlegał ścisłej koordynacji, co umożliwiło terminowe działania logistyczne i montażowe.

Głównym wyzwaniem, z którym musiał zmierzyć się wykonawca była niezależność wysypy – zarówno konstrukcyjna (konstrukcja nie jest w żadnym miejscu na stałe mocowana do istniejącej powierzchni), jak również funkcjonalna (wyspa jest pozbawiona konieczności doprowadzania wody w tradycyjny sposób). Dodatkowo, nowa odsłona konceptu Makarun oparta jest na wysoko specjalistycznych technologiach i materiałach. Wymaga doskonałych umiejętności i odpowiedniego zaplecza produkcyjnego w zakresie zastosowania i wykonania połączeń różnorodnych materiałów i ich struktur oraz precyzyjnego wykonania elementów składowych, z zachowaniem idealnej estetyki. W koncepcie wyspy zastosowano łączenia stali z drewnem, płyty meblowe pokryte tynkiem architektonicznym oraz panele ze stali z charakterystycznymi dla oferty Makarun perforacjami. Szybkość podania to istotny element modelu biznesowego Makarun mający istotny wpływ na rozplanowanie funkcjonalności wyspy. Formuła express, w której działa firma, wymaga odpowiedniej organizacji przestrzeni i układu stanowisk pracy. Wpasowanie technologii gastronomicznej w przestrzeń meblową było jednym z wyzwań w opracowaniu dokumentacji produkcyjnej i wykonaniu dedykowanej lady podawczej.

Dzięki obniżonym kosztom inwestycji i funkcjonalności, nowy koncept ma możliwość zastosowania nie tylko w restauracjach Olimp, ale także w strefach foodcourt w galeriach handlowych, restauracjach w biurowcach czy przy ulicach, co daje dodatkowe możliwości rozwoju sieci Makarun. W najbliższym czasie koncept będzie intensywnie rozwijany i pojawi się w kolejnych prestiżowych lokalizacjach. Planowane są nowe otwarcia m.in. w Warszawie, Krakowie, Pile, Tarnowie, Częstochowie i Sieradzu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl