Dobre wskaźniki programu lojalnościowego Spar Polska

SPAR strona internetowa

20 proc. udziału w ogólnej sprzedaży z kartami programu Mój Spar oraz średnio o 58 proc. wyższy średni koszyk niż dla pozostałych transakcji w sklepie – takie wskaźniki po pierwszych 3 miesiącach od uruchomienia prezentuje Program Lojalnościowy Mój Spar, który wystartował 2 kwietnia 2019 r.

W programie lojalnościowym Mój Spar klienci gromadzą punkty przyznawane podczas zakupów w dowolnym sklepie sieci Spar, który przystąpił do programu, a następnie mogą wymieniać je na bony zakupowe o wartości 15, 25 lub 40 zł. Za każde wydane na zakupach 5 złotych, klienci otrzymują 1 punkt. Ponadto, za każde wydane 20 złotych naliczany jest dodatkowo 1 punkt bonusowy. Sklepy mogą przyznawać także punkty dodatkowe za zakup wskazanych produktów. Rejestracja do programu odbywa się online.

Program spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów sieci. Już po pierwszym kwartale funkcjonowania programu średnia liczba kart w sklepach biorących w nim udział osiągnęła wartość zbliżoną do uzyskanej w poprzednim programie lojalnościowym, który zastąpił. Sieć szacuje, że już w kolejnym kwartale liczba kart w sklepach uczestniczących w programie będzie wyższa niż miało to miejsce w ostatnim programie i to pomimo konieczności ponownej rejestracji w związku z wymogami RODO. W jednym ze sklepów już po pierwszym kwartale liczba wydanych nowych kart wyniosła aż o 37,52 proc. więcej niż w poprzednim programie, cieszącym się wówczas dużym zainteresowaniem klientów.

Z obliczeń sieci wynika, że średnio już ponad 20 proc. obrotu w sklepach realizowane jest przez uczestników programu, których przewagę (aż 81 proc.) stanowią kobiety, co potwierdza wyniki badań dotyczących zakupów Polek i Polaków w sklepach oraz jest zbieżne z danymi sieci z organizowanych loterii. Jeśli chodzi o średni koszyk zakupowy klientów dokonujących zakupów z kartą, w sklepach, które przystąpiły do programu, jest on wyższy o średnio 58 proc. od średniego koszyka tych sklepów

– Pozytywnie oceniamy rezultaty programu lojalnościowego Mój Spar po pierwszym kwartale od jego uruchomienia. Stworzyliśmy rozwiązanie nowoczesne, pozwalające wyeliminować papierowe formularze rejestracyjne starego programu, odciążając osoby pracujące na kasie, dzięki przejściu online. Jest ono zarazem dostosowane do oczekiwań Klienta i realnie osadzone w możliwościach po stronie sklepów. Dane pokazują, że wprowadzona mechanika oraz komunikacja programu oddziałują na zwiększenie średniego koszyka, wpływając na wzrost i utrzymanie motywacji Klientów, co było celem programu. Nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa i w perspektywie jest możliwość dalszego rozwoju funkcjonalności programu – komentuje Michał Zych, Dyrektor Marketingu Spar Polska.

Spar Polska

Spar Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku. Sieć sklepów Spar jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski, która w 100 proc. opiera się na polskim kapitale. Ponadto SPAR Polska zrzesza polskich przedsiębiorców i promuje lokalnych producentów żywności, integrując tym samym rodzimy handel tradycyjny. Spar Polska jest dowodem na to, że sprawdzone standardy z zagranicy w połączeniu z polskim finansowaniem mogą zaowocować odnoszącą sukcesy i dynamicznie rozwijającą się siecią.

W 2018 roku sieć Spar Polska została laureatem wyróżnienia Gwiazda Jakości Obsługi 2018. Przyznana nagroda stanowi potwierdzenie docenienia przez Klientów naszych starań, aby standardy obsługi i poziom dbałości o klienta były na najwyższym poziomie. W 2019 roku sklep Spar w Rzuchowej został zwycięzcą nagrody Market Roku podczas Kongresu Rynku FMCG w kategorii duże sklepy spożywcze (251-500 m).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl