Savills: gastronomia zajmuje 20-30 proc. powierzchni centrów handlowych

– Współczesne food court-y oraz strefy restauracyjne w obiektach handlowych zachęcają do wspólnych spotkań, a ciekawie zaaranżowana przestrzeń dodatkowo pozytywnie wpływa na doświadczenia klienta czerpane z przebywania w danym obiekcie – uważa Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami, Savills. Firma jest partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2019 CEE.

Dekadę temu około 5 proc. powierzchni centrów handlowych przeznaczono na gastronomię, dzisiaj jest już to 20-30 proc. Obecnie coraz częściej i chętniej podróżujemy, a wracając do kraju chcemy odnaleźć smaki z odbytych podróży. Co ciekawe, najemcy gastronomiczni, mimo wprowadzenia zakazu handlu w wybrane niedziele notują pozytywne wyniki.

Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami w Savills
Marta Mikołajczyk-Pyrć, Savills

Widocznym trendem jest przekształcanie starych budynków w tzw. food halls. Klienci w jednym miejscu mogą w nich znaleźć unikalne koncepty gastronomiczne, dostają możliwość spróbowania nowych produktów, czy porozmawiania o ich pochodzeniu. Tworząca się w takich obiektach atmosfera sprzyja nie tylko spożywaniu posiłków, ale i budowaniu lub podtrzymywaniu relacji. Temat food halls coraz częściej pojawia się w rozmowach deweloperów i operatorów centrów handlowych, którzy podkreślają jak ważne w strategii jest kreowanie nowych doświadczeń zakupowych wśród klientów.

Kolejnym zauważalnym trendem jest personalizacja, także w gastronomii. Chcemy nie tylko kupować dostosowane do naszych indywidualnych preferencji akcesoria i odzież, ale także np. żywność. Ta personalizacja może przybierać różne formy, np. dostosowanie produktów do konkretnej diety (wegańska, bezglutenowa) albo umożliwienie skomponowania własnych posiłków.

Przyszłość branży handlowej z pewnością oparta będzie na nowych technologiach. W branży gastronomicznej dynamicznie rośnie liczba zamówień składanych przez urządzenia mobilne.

Autorem komentarza jest Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami, Savills

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl