Restauracje Olimp: stawiamy na najlepsze sezonowe produkty

Olimp

Mija prawie rok od kiedy sieć Restauracji Olimp wystartowała z ogólnopolską kampanią pod hasłem SezoNowości. Od października zeszłego roku menu kilkudziesięciu restauracji wzbogaciło się o nowe dania opracowane przez wewnętrzny zespół ekspertów.

Gastromall Group jest partnerem gastronomicznym Shopping Center Forum 2019 CEE. W ramach food courtu, który pojawi się na targach marki należące do Grupy przez dwa dni będą serwowały bezpłatne przekąski i lunche dla wszystkich uczestników Forum.

Menu z najlepszych produktów

– Prace nad recepturami, komunikacją, nadaniem ostatecznego kształtu każdemu z dań, trwały w rozbudowanym zespole złożonym z pracowników Działów: Marketingu, Zakupów a przede wszystkim szefów kuchni i technologów sieci. Celem kampanii jest mocny, wyraźny komunikat do gości restauracji – stawiamy na najlepsze sezonowe produkty, z nich przygotowujemy charakterystyczne dla danej pory roku, najsmaczniejsze dania pełne warzyw i owoców, aromatycznych ziół, przypraw – wyjaśnia Anna Jaworska Specjalista ds. Marketingu w Gastromall Group.

SezoNowości zostały podzielone na trzymiesięczne okresy (październik/listopad/grudzień/, styczeń/luty/marzec/, kwiecień/maj/czerwiec, lipiec/sierpień/wrzesień/) z własnym kalendarzem ułożonym tak, aby dania i składniki z jakich je przygotowano trafiały idealnie w moment kiedy trwa na nie sezon.

– Proces wdrażania poprzedziły prace nad perfekcyjnym wykończeniem; dla sieci stworzono charakterystyczne mieszanki przypraw i dodatków, niepowtarzalne i unikalne,  aby podkreślić nie tylko wyjątkowy smak dania, ale wyłonić i utrwalić smak osiągany tylko przez kucharzy marki Olimp. Dziś, gdy wszystko ma przemysłowy, masowy charakter chcieliśmy, pracując nad daniami dla restauracji Olimp, uzyskać efekt,  który wymaga zastanowienia, czasu i poświęcenia, ale w finale sprawia, że potrawa i jej smak zostaje w pamięci gości na długo – komentuje Piotr Niemiec właściciel sieci.

– Nie chcemy być tylko kolejną siecią z jedzeniem na wagę. Nasz cel to stworzenie menu prostego, z najlepszych produktów, bez udziwnień i dodatków. Na nowo komponujemy układ naszej wydawki – dania mają się ze sobą tematycznie łączyć w sposób, który ułatwi gościom wybór a jednocześnie da pretekst do eksperymentów i zachęci do spróbowania nowych potraw.  Z naszych badań wynika, że ulubioną kuchnią Polaków jest kuchnia polska, tradycyjna i smaczna co wcale nie znaczy, że ciężka, tłusta i uboga w smak – dodaje Piotr Niemiec. – Przepisy regionalne, domowe przepisy rodzinne, adaptacje dań kuchni europejskiej i światowej, pozwalają na skomponowanie zestawu dań, który nigdy się nie znudzi. Jeśli dodamy do tego – najlepsze warzywa, owoce, świeże zioła, dobrej jakości mięso, kasze to mamy gotową receptę na sukces. To nasze bogactwo i dziedzictwo – podsumowuje właściciel marki Olimp.

SezoNowość zrewolucjonizowała także dotychczasowe przyzwyczajenia kucharzy sieci – przed każdą kolejną edycją odbywają się warsztaty kulinarne, gdzie przygotowane dania prezentowane są przed szerokim audytorium (kluczowymi działami firmy, dostawcami, franczyzobiorcami).

– Dzięki temu wszyscy uczestniczymy w projekcie, jest to nasz wspólny proces twórczy a jego efekty łatwiej adaptować w restauracjach sieci, co przy tej skali (88 restauracji) wcale nie jest proste – relacjonuje Joanna Basiura HR Manager. – Dla mojego działu jest to ogromne przedsięwzięcie – warsztaty odbywają się w kilku miastach jednocześnie, szkolimy kilkadziesiąt osób w kuchniach eksperymentalnych. Przekazujemy wiedzę fachowcom, ale mamy wrażenie, że nadal konieczny jest powrót do podstaw, świadomość kulinarnych korzeni,  wiedza o filarach gastronomii i smaku – dodaje.

RoślinnieJemy i Dobra Kaloria

– Współpraca z kampanią RoślinnieJemy propagującą dietę roślinną dała nam nową perspektywę, jeśli chodzi o wykorzystanie warzyw, owoców i przypraw. Bogactwo smaku i aromatu dań roślinnych pozwoliło nam rozbudować grupę dań głównych o nowe potrawy często serwowane jako zweganizowana opcja tradycyjnych smaków (zapiekanka pasterska, gulasz, lasagne, kotlet) – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu.

– Dania w 100 proc. roślinne zyskały w Restauracjach Olimp wierne grono odbiorców. Po akcji Roślinne Poniedziałki, w której promowano dania wegańskie część lokali umieściła Roślinny Poniedziałek jako stałą ofertę. Kolejnym krokiem było wprowadzenie do sprzedaży roślinnych klopsów Dobrej Kalorii – marki cieszącej się ogromnym zaufaniem konsumentów. Jako pierwsza sieć restauracji w Polsce, zaproponowaliśmy je naszym Klientom. Firma Kubara, właściciel brandu jednocześnie rozpoczęła sprzedaż w największych sieciach handlowych w Polsce (Lidl, Kaufland) i ogólnopolską akcję promocyjną. Klopsiki roślinne z marchewkowym spaghetti i słodko kwaśnym sosem były bohaterami wiosennej kampanii. Z młodej marchewki i  kuleczek o strukturze i smaku mięsa, ale w całości przygotowanych na bazie białka grochu, stworzyliśmy lekkie, w 100 proc. roślinne danie. Jako pierwsza sieć restauracji w Polsce, zaufaliśmy w pełni technologom z firmy Kubara, którzy dla nas przygotowali ten produkt. Kampania SezoNowości pobudziła naszą kreatywność, stała się okazją do odświeżenia menu zarówno pod względem produktu jak i sposobu podania. Kreacja i produkcja kampanii to efekt pracy Działu Marketingu Gastromall Group – kontynuuje.

– Jesteśmy jedyną siecią restauracji w Polsce, która temat sezonowości produktów i dań podjęła na tak szeroką skalę i bezpośrednio komunikowała ją klientom. Po pierwsze pokazaliśmy, że nasze menu jest uzależnione i uwarunkowane od pory roku i dostępności świeżych warzyw i owoców, co podkreśliło naszą autentyczność jako marki, a kolejno udowodniliśmy, że jesteśmy najlepsi w kuchni, która jest prosta i smaczna. Najważniejszą cechą, która łączy naszych Klientów jest poszukiwanie dań: opartych na dobrych, świeżych składnikach, prostych i zdrowych, jak najmniej przetworzonych. Tutaj segmentacja ma mniejsze znaczenie. Następnym etapem realizacji naszego planu jest zaangażowanie klientów we współtworzenie menu restauracji Olimp; w przyszłym roku ten temat stanie się elementem naszych kampanii. Sedno kuchni restauracji Olimp to autentyczność, sezonowość i smak – zaznacza Dyrektor Działu Marketingu.

Kampanię SezoNowości opracował wewnętrzny Dział Marketingu Gastromall Group. Jest wspierana przez komunikację na profilach  FB i Instagram.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl