Galeria Madison rozbudowuje ofertę gastronomiczną

Zuławskie Smaki

W gdańskiej galerii Madison otwarto właśnie regionalną pierogarnie One Lepią oraz regionalny market z lokalnymi produktami spożywczymi Żuławskie Smaki. Wydaje się, że po chwilowym zachwycie nad obcą kuchnią, Polacy znów doceniają tradycyjne dania i regionalne produkty.

– Latem ubiegłego roku, nie mieliśmy w galerii żadnej oferty spożywczej – mówi Anna Thomas, Dyrektor Zarządzająca gdańską Galerią Madison. – Nasz najemca spożywczy, supermarket Netto pracował jeszcze nad adaptacją lokalu, którego otwarcie zaplanowano na jesień. Brak oferty spożywczej w galerii handlowej był dla nas sporym kłopotem – tłumaczy.

Regionalny market Żuławskie Smaki

Pół roku wcześniej działało w galerii świetnie prosperujące stoisko tymczasowe z żywnością regionalną pod nazwą Żuławskie Smaki. Wtedy doskonale uzupełniało ofertę spożywczą obecną w centrum o pierogi, tradycyjne wędliny i sery – idealny asortyment w okresie bożonarodzeniowym. – Skontaktowaliśmy się z Żuławskimi i zaproponowaliśmy, aby wrócili do nas ze stoiskiem ulokowanym na poziomie -1, tuż obok aranżowanego właśnie sklepu Netto. Miał to być sposób, aby naszym klientom, choć w minimalny, sposób zrekompensować brak asortymentu spożywczego – wspomina Anna Thomas.

Właściciele Żuławskich Smaków: Adam Spirewski i Monika Uzdowska zareagowali błyskawicznie. Po tygodniu stoisko z szeroką ofertą produktów regionalnych już działało, a klientów nie brakowało. Szybko okazało się, że lokalizacja stała się „strzałem w dziesiątkę”, turyści, ale też mieszkańcy Trójmiasta zaopatrywali się hurtowo w dostępne produkty.  Szeroka oferta i wciąż pojawiające się nowe produkty, sprawiły, że popularność stoiska rosła. W konsekwencji, Galeria Madison zaproponowała Żuławskim Smakom sprzedaż w formie pop-up store, co pozwoliło jeszcze bardziej poszerzyć asortyment. Coraz bardziej oczywiste stawało się, że Żuławskie Smaki w Madisonie zagoszczą na stałe.

– Zaproponowano nam stałą współpracę i najem regularnego lokalu. Propozycja centrum zaskoczyła nas, nie byliśmy pewni, czy to dobry pomysł – wspominają Adam Spirewski i Monika Uzdowska, właściciele marki Żuławskie Smaki. – Do tej pory nasze wyroby sprzedawaliśmy na jarmarkach regionalnych i czasowych eko-stoiskach w Trójmieście. Nasz ser Werder Käse (niem.: „werder”- Żuławy, „Käse” – ser), którego receptura sięga XVII wieku, wygrał nawet główną nagrodę na Jarmarku Dominikańskim w 2018 roku. Wiedzieliśmy, że oferujemy produkty naprawdę najlepszej jakości, ale stała umowa i sklep w galerii handlowej? O tym dotychczas nie myśleliśmy – dodaje.

Pomyśleć jednak trzeba było, bo zgodnie z prowadzonym w tym czasie projektem rekomercjalizacji galerii Madison, przebudowany został jeden z lokali mieszczących się na parterze, tuż przy bocznym wejściu do galerii. Lokal idealny dla sklepu spożywczego. Właściciele  Żuławskich zdecydowali się go wynająć.

Pierogarnia One Lepią

Pierogi sprzedawane w Galerii Madison na stoisku Żuławskich Smaków cieszyły się ogromną popularnością. Wielu klientów żałowało jednak, że nie można ich zjeść na miejscu, w galerii na ciepło. – Szybko pojawił się pomysł na regionalną restaurację z pierogami wyrabianymi zgodnie z tradycyjnymi przepisami – mówi Katarzyna Łaszkiewicz, Marketing Manager Galerii Madison.  – Na decyzję, i tym razem, nie czekaliśmy długo. Wspólnie z panem Adamem i panią Moniką pracowaliśmy nad nazwą oraz pomysłem na koncept lokalu – dodaje Katarzyna Łaszkiewicz.

Adam Spirewski i Monika Uzdowska zdecydowali się wejść do galerii z lokalem, którego idea polegała na ręcznym lepieniu pierogów na oczach gości, a na gotowe dania miało się czekać maksymalnie 5 minut. Żadnych mrożonek, wszystko świeże i przygotowywane od razu na miejscu. – Jest to możliwe, bo serwujemy tylko 4 podstawowe smaki oraz 1 smak ekstra, który będzie się zmieniał co miesiąc – wyjaśnia Monika Uzdowska.

Bistro pod nazwą One Lepią, ruszyło z końcem czerwca, na szyldzie, dodano „regional dumplings”, jako wskazówkę dla turystów.  Od godz. 8.00 do 21.00 pracują w nim trzy osoby, które wyrabiają farsze oraz dwie, które lepią ciasto i przyjmują zamówienia. – Mamy spory ruch, wśród turystów nasze pierogi robią furorę. Obcokrajowcy fotografują się z naszą restauracja w tle, oznaczają nas i galerię na Instagramie, pokazują przepisy na pierogi ze swoich krajów. Tradycyjne przepisy, świeże farsze, a zwłaszcza to, że lepimy na oczach klientów najwidoczniej podoba się gościom – mówi właściciel Adam Spirewski.

Taki odbiór lokalnych przysmaków przez zagranicznych klientów nie powinien dziwić. Dane Inquiry Market Research potwierdzają, że udział żywności ekologicznej w polskim rynku spożywczym kształtuje się na poziomie zaledwie 0,3 proc., podczas gdy w Austrii to 6,5 proc., Szwajcarii – 7,7 proc., Danii – 8,4 proc., a średnia unijna to około 4 proc. Wartość rynku produktów ekologicznych i regionalnych w Polsce w roku 2018 przekroczyła miliard złotych i ciągle rośnie. Szacuje się, że co najmniej do roku 2030 ten segment rynku będzie rósł ok. 20 proc. rok do roku.

Regionalne wyroby pod szyldem Market regionalny – Żuławskie Smaki dostępne są już dla klientów Galerii w nowej lokalizacji na poziomie 0, tuż obok bocznego wejścia do Galerii. – Żuławskie Smaki to marka, pod którą sprzedajemy produkty lokalnych wytwórców serów, wędlin, miodów i kiszonek. Promujemy regionalne receptury, ekologiczne produkty i tradycyjne, swojskie smaki, za którymi przepadają zarówno zagraniczni turyści, jak i mieszkańcy Trójmiasta. Od lat hitem są nasze ogórki kiszone, po które klienci specjalnie przyjeżdżają do nas z całego Pomorza i kupują po kilkanaście słoików na raz – mówi Monika Uzdowska.

– Galeria Madison to szczególny projekt, który można porównać raczej z high streetowym domem handlowym w największych metropoliach niż z projektami handlowymi, które przychodzą nam na myśl w polskich warunkach – komentuje Grzegorz Mroczek, wiceprezes CREAM, firmy odpowiedzialnej za komercjalizację centrum.

– Jesteśmy obiektem, w którym dobrze rozwijają się autorskie, niebanalne koncepty – potwierdza Anna Thomas . – To naszą galerię wybrał na swój debiut w przestrzeni handlowej Instytut Zdrowia i Urody Yasumi, u nas otworzyło się pierwsze Netto w formule 3.0, a za chwilę otworzy się pierwszy Bobby Burger w Gdańsku. Jesteśmy galerią „butikową” – przyjazną i kameralną, skupioną na spełnianiu potrzeb śródmiejskiego klienta. Liczy się dla nas jakość obsługi i unikalny charakter doświadczenia zakupowego, co czyni z Galerii Madison idealne miejsce dla marek typu slow retail – podsumowuje Anna Thomas.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl