Hamleys rezygnuje z lokalizacji w Galerii Północnej

31 lipca 2019 r. zamknięto pierwszy i jedyny w Polsce sklep sieci Hamleys. Lokal o powierzchni 1,6 tys. mkw. funkcjonował w warszawskiej Galerii Północnej od jej otwarcia (od 14 września 2017 r.)

– Pragniemy uspokoić wszystkich klientów. Postaramy się znaleźć jak najszybciej lepszą lokalizację dla naszego projektu. Wkrótce zabawki Hamleys będzie można zamawiać również w sklepie internetowym – poinformowali przedstawiciele sieci.

Białołęcki salon był drugim największym sklepem Hamleys w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Polski Hamleys, analogicznie jak w innych krajach, jest zarządzany przez partnera franczyzowego – czeską firmę Inexad.

Powód zamknięcia sklepu Hamleys

– Jak w większości takich przypadków na decyzję złożyło się wiele czynników, ale głównym powodem było wprowadzenie niedzieli niehandlowych, czego nie założyliśmy na etapie planowania. Chcielibyśmy wrócić wkrótce i nie ukrywam, że zniesienie zakazu handlu przyspieszyłoby decyzje. Co do lokalizacji to z pewnością zdecydujemy się na miejsca bardziej zbliżone do centrum miasta – komentuje dla Retailnet Wojciech Sznurkowski, Business Development Manager Hamleys w Polsce.

– Jesteśmy głęboko rozczarowani faktem, że marka Hamleys jest zmuszona wycofać się z polskiego rynku. Przez cały okres naszej współpracy służyliśmy temu najemcy silnym wsparciem biznesowym w szczególności marketingowym. Niestety mimo wielu starań z naszej strony, oferta sklepu Hamleys nie spotkała się z wystarczającym zainteresowaniem klientów. Wygląda na to, że przedstawiciele brytyjskiej firmy nie docenili skali konkurencji, z jaką przyszło im się mierzyć na nasyconym znanymi markami polskim rynku. Należy również zauważyć, że Hamleys jest kolejną brytyjską marką, która wycofuje się z Polski. Z rynku zniknęły już takie sklepy, jak Mothercare, Marks&Spencer, Top Shop, New Look czy River Island. Ciesząc się dużym uznaniem w swoim kraju, prawdopodobnie wychodziły z założenia, że bez dodatkowej promocji czy nakładów na działania marketingowe uda im się osiągać podobne wyniki w Polsce. Niestety, jak widać ta strategia nie zawsze się sprawdza – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej.

Ponad 100 sklepów Hamleys na świecie

Przypomnijmy, Hamleys otwiera sklepy w trzech formatach. Pierwszy – najmniejszy – to koncept przeznaczony na lotniska. To sklep mało-powierzchniowy do 200 mkw. Większe sklepy – przykład w Galerii Północnej – to formaty do 2 tys. mkw. powierzchni. Największe sklepy sieci np. w Pradze czy Moskwie mają nawet 12 tys. mkw. powierzchni i kilka poziomów.

Hamleys posiada ponad 100 sklepów na całym świecie, w tym w Dublinie, Dubaju, Ammanie, Glasgow, Bombaju, Madrasie i Rijadzie. Najsłynniejszy sklep Hamleys znajduje się przy Regent Street w Londynie. Jest prawdziwą ikoną miasta i jedną z głównych atrakcji turystycznych stolicy Wielkiej Brytanii.  Rocznie odwiedza go ponad 5 milionów ludzi. Jako jeden z najstarszych (historia marki sięga 1760 roku) i największych sklepów z zabawkami na świecie (powierzchnia ok. 5 tys. mkw.) stawia sobie za cel bycie nie tylko dostawcą zabawek, ale także wyjątkowych wrażeń dla całej rodziny. Wyróżnikiem sieci są demonstratorzy, którzy prezentują zabawki dostępne w sklepie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl