Rośnie liczba klientów Gemini Park Tychy. Przybywa też sklepów

Pierwsze półrocze br. przynosi Gemini Park Tychy znaczące, bo nawet dwucyfrowe wzrosty liczby klientów. W centrum handlowym przybywa także nowych najemców. Tylko w ciągu ostatnich 6 miesięcy zajęli oni łącznie ponad 2,5 tys. mkw. GLA. Kolejne otwarcia są już w planach. W planach jest także rozbudowa o ok. 6,5 tys. mkw.

Gemini Park Tychy będzie prezentowane na Shopping Center Forum 2019 CEE na stoisku Gemini Holding.

Klienci na plus

Największe centrum handlowe w Tychach odwiedza coraz więcej klientów. Tylko w I połowie 2019 roku próg Gemini Park przekroczyło blisko 2 mln osób.  Także w poszczególnych miesiącach pierwszego półrocza centrum zanotowało znaczące wzrosty.

Rok do roku w kwietniu przybyło tutaj 6,7 proc. odwiedzających, w maju blisko 9,9 proc., a w czerwcu aż 12%. Były to pierwsze miesiące, które galeria otwarta pod koniec marca 2018 r.,  miała możliwość porównać, zestawiając ze sobą miesięczne wyniki footfall z bieżącego i ubiegłego roku.

– W Gemini Park notujemy dziś stały, stabilny wzrost odwiedzających i to zarówno z miesiąca na miesiąc, co utrzymuje się już od otwarcia, jak i rok do roku, co podkreślają wyniki z II kwartału 2019 r., pierwsze które możemy w ten sposób porównać – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

– To wyraźnie pokazuje, że jesteśmy obiektem, który zyskuje na popularności w regionie, ale także obiektem, który mocno osadził się na lokalnym rynku. Wynik pierwszej połowy tego roku to także dowód na to, że jako jedna z nielicznych galerii w regionie skutecznie opieramy się negatywnym trendom związanym z niedzielami niehandlowymi – dodaje.

Skąd tak dobry wynik? – Procentuje przede wszystkim dobrze skomponowany tenant-mix, dopasowany do potrzeb, oczekiwań i portfeli mieszkańców Tychów i okolic. Klientów przyciągają dziś zarówno popularne marki modowe, wypełniające ponad 50% GLA naszej galerii, jak również bogata oferta zdrowia i urody, gastronomii, usług, elektroniki czy wyposażenia wnętrz.  Istotna dla sukcesu jest także nasza aktywność marketingowa skupiona na wydarzeniach kierowanych do całych rodzin – wylicza Malcharek.

6 nowych sklepów

Nie bez znaczenia są także nowości, jakie stale pojawiają się w ofercie Gemini Park. Od stycznia do czerwca w centrum handlowym miało miejsce aż 6 otwarć. W przygotowaniu zaś są kolejne dwa. W sumie nowi najemcy zajęli ponad 2,5 tys. mkw. GLA. Tylko od otwarcia w marcu 2018 oferta Gemini Park wzbogaciła się już o 22 najemców!

W ostatnich miesiącach zyskał zarówno kluczowy dla galerii segment modowy, w którym pojawiły się sklepy polskich marek sieciowych Carry (1,5 tys. mkw.) i Top Secret (180  m kw.), jak również segment wyposażenia wnętrz wzbogacony o lokalny debiut sklepu meblowego Konsimo (587 mkw.) oraz sklepu z łóżkami i materacami DlaSpania (195 mkw.).

Także oferta gastronomiczna zyskała kolejny punkt. Lokalny inwestor, mający już kwiaciarnię w Gemini Park, otworzył cukiernię Wisienkę na torcie. Swój punkt w galerii ulokowała także marka NC+. W planach jest natomiast otwarcia sklepu Dealz (578 mkw.). Umowa jest już podpisana. Rozmowy z kolejnymi markami są w toku – informuje dyrekcja obiektu.

– Kontynuujemy realizację naszej strategii komercjalizacji, rozwijając kompleksową ofertę rodzinną, w której każdy klient może znaleźć coś dla siebie. Tym samym poprzez ostatnie otwarcia, idące także w parze z działaniami marketingowymi, umacniamy naszą lokalną pozycję i jeszcze mocniej akcentujemy rodzinny charakter naszego obiektu, zwracając uwagę przede wszystkim na jego największy atut – doskonale dobrany tenant-mix – mówi Anna Malcharek.

Gemini zapowiada rozbudowę

Ale kolejne marki, to nie jedyne nowości jakie przyniosło pierwsze półrocze 2019 r.. W kwietniu właściciel galerii zapowiedział jej rozbudowę!  W efekcie, mające dziś 36,6 tys. mkw. centrum handlowe powiększone zostanie o dodatkowe 6,5 tys. mkw.

Na nowej powierzchni powstać ma nowoczesne, wielosalowe kino, które zajmie ok 2,5 tys. mkw., a także kolejne restauracje oraz punkty handlowo-usługowe.  Właściciel Gemini Park nie wyklucza także strefy zabaw dla dzieci.

– Dzięki rozbudowie będziemy mogli w znaczny sposób poszerzyć naszą ofertę rozrywkową, a także zawalczyć o klienta w niedziele wolne od handlu, przekształcając naszą galerię handlową w galerie handlowo-rozrywkową. Zyskają na tym przede wszystkim klienci, którzy w swoim sąsiedztwie będą mieć nowoczesne kino, a także niezwykle szeroką ofertę restauracyjną i rekreacyjną wypełniającą czas wolny – mówi przedstawicielka holdingu.

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. mkw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż 25 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald’s, City Kebab, Czas na Herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018 oraz CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl