Wojas z ponad 33 proc. wzrostem przychodów

Spółka Wojas S.A., właściciel sieci sklepów obuwniczych, w lipcu 2019 r. wypracowała skonsolidowane przychodów ze sprzedaży na poziomie 21,83 mln zł. To wzrost o 33,7 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w lutym 2018 roku, a bez uwzględnienia konsolidacji z firmy Bartek S.A. przychody były wyższe o 7,4 proc.

W okresie styczeń – lipiec 2019 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 144,7 mln zł i była wyższa o 19,4 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego, a bez uwzględnienia konsolidacji z Bartek S.A. przychody były wyższe o 9,5 proc.

Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w lipcu 2019 roku wyniosły 16,35 mln zł i były wyższe o 14,5 proc. od przychodów osiągniętych w lipcu 2018 roku. Narastająco, w okresie styczeń – lipiec 2019 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 114,11 mln zł i były wyższe o 12,8 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Wojas ma sieć blisko 180 salonów

Wojas S.A. kontynuuje działalność prowadzoną od roku 1990 przez jego jedynego założyciela Wiesława Wojasa w formie jednoosobowej działalności gospodarczej ZPH Wojas. W początkowym okresie działalności firma funkcjonowała jako niewielki zakład produkcyjny, który zatrudniał kilkanaście osób i produkował kilkadziesiąt tysięcy par obuwia rocznie. W 1994 r. ZPH Wojas nabyły część majątku dawnych Nowotarskich Zakładów Przemysłu Skórzanego „Podhale”. W kolejnych latach systematycznie rozwijano firmę poprzez zakup nowych urządzeń, wzrost zatrudnienia oraz zdobywanie nowych rynków sprzedaży. Do 1 kwietnia 2007 r. przedsiębiorstwo działało pod nazwą Zakłady Produkcyjno-Handlowe Wojas Wiesław Wojas.

Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego.

Dziś Wojas S.A. jest jednym z największych i najbardziej cenionych polskich producentów obuwia, który dysponuje siecią blisko 180 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji, Czechach, Białorusi i Węgrzech oraz produkuje co roku kilkaset tysięcy par obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Część produkcji kierowana jest na eksport i do służb specjalnych – od kilku lat firma Wojas dostarcza obuwie specjalistyczne dla wojska, straży pożarnej, straży granicznej, polskiej poczty, służb leśnych oraz transportowych. Grupa kapitałowa Wojas S.A. zatrudnia w całej Polsce już blisko 1,5 tys. osób. Przypomnijmy od 2 kwietnia 2019 r. Wojas S.A. posiada 56 proc. akcji i głosów na walnym zgromadzeniu spółki Bartek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl