VRG: segment detaliczny idzie mocno w górę

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w lipcu 2019 roku przez Grupę Kapitałową VRG wyniosły około 85 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w kwietniu 2018 roku o około 35,1 proc.

W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2019 roku wyniosła około 569,6 mln zł i była wyższa o około 36,8 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Segment odzieżowy: Vistula, Wólczanka, Deni Cler i Bytom

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) – wyniosły około 51,1 mln zł (w tym Bytom 16 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2018 roku o około 60,1 proc.

W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 357,5 mln zł (w tym Bytom 108 mln zł) i była wyższa o około 52,9 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Segment jubilerski – W.Kruk

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) – wyniosły około 31,5 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2018 roku o około 17,6  proc.

W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-lipiec 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 189,6 mln zł i była wyższa o około 20,3 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Natomiast skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w lipcu 2019 roku przez VRG S.A. wyniosła około 50,4 proc. i była wyższa od marży osiągniętej w lipcu 2018 roku o około 3,1 p.p. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-lipiec 2019 wyniosła około 51,3 proc. i była wyższa o 1,3 p.p. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej VRG na koniec lipca 2019 roku wyniosła 53,4 tys. mkw. ( w tym Bytom 16,2 tys. mkw.).

VRG S.A. to spółka powstała z połączenia Vistula Group ze spółką Bytom. Oficjalne przejęcie 100 proc. udziałów spółki Bytom przez Vistula Group nastąpiło 30 listopada 2018 roku.

Vistula  specjalizuje się  zarówno w odzieży męskiej i damskiej oraz biżuterii i zegarków. Należą do niej marki, takie jak Lantier, Vesari, Wólczanka, Lambert, W.Kruk oraz Deni Cler (za pośrednictwem spółek zależnych). Głównym rynkiem zbytu dla produktów Grupy Vistula jest Polska. Obecnie sieć sprzedaży liczy ponad 300 sklepów marki Vistula, W.Kruk, Wólczanka i Deni Cler Milano. Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej Vistula Group na koniec września 2018 roku wyniosła 34,6 tys. mkw. i była wyższa o 8,2 proc. od powierzchni sprzedaży detalicznej we wrześniu 2017 roku.

Z kolei firma Bytom rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Bytom działa na rynku odzieży męskiej. Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu. Ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo pod marką Intermoda. W ramach sieci działa ponad 100 sklepów na terenie kraju

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl