Kaufland stawia na customer experience

Kaufland

Na pozytywne doświadczenie zakupowe klienta składa się wiele czynników. Wizualny odbiór marketu, rozwiązania ułatwiające poruszanie się po sklepie, odpowiednie rozplanowanie regałów sprawiają, że codzienne zakupy robi się łatwiej, szybciej i wygodniej – mówi dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Markety Kaufland wyróżnia m.in. intuicyjny system prowadzenia klienta po sklepie, oparty na identyfikacji kolorystycznej i graficznej, który jest spójny z oznaczeniami stosowanymi w gazetkach reklamowych sieci. W marketach zastosowano także komfortowe, szerokie i bezkolizyjne alejki oraz niskie regały ułatwiające zdejmowanie towarów z półek. W ostatnim czasie w sklepach rozpoczęto także instalację nowoczesnych ekranów Digital Signage, które umożliwiają atrakcyjną prezentację oferty i innych informacji.

Między innymi te rozwiązania zostały docenione w raporcie „Customer Happiness Experience” przygotowanym przez Mobile Institute w oparciu o badanie obejmujące dwa tysiące osób – internautów kupujących zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Ich zadaniem była ocena sklepów m.in. pod kątem jakości obsługi i produktów, promocji, wyglądu, a także dostępnego asortymentu. Ta ostatnia kategoria miała szczególne znaczenie wśród marketów oferujących produkty spożywcze.

Z raportu wynika także, że dla klientów istotne znaczenie ma także wygląd sklepów. W tej kategorii najlepszą notę uzyskała sieć Kaufland, wyprzedzając pozostałe sieci handlowe.

Kaufland z najlepszym asortymentem

Sklepy Kaufland uzyskały najwyższą ocenę także w kategorii asortyment spożywczy wśród sklepów stacjonarnych objętych raportem Mobile Institute. Badania, na których opiera się raport dotyczyły ponad 160 marek ocenianych w 16 kategoriach.

W kategorii spożywczej badani mogli ocenić aż 23 sieci sklepów. W ich przypadku najwyższe wskazania dotyczyły dostępnego asortymentu, który uzyskał średnią ocenę 7,94 w skali do 10 punktów. Największe powody do zadowolenia może mieć sieć Kaufland, która w tej kategorii uzyskała wynik na poziomie 8,17 punktów. Obejmująca w Polsce 212 sklepów, oferujących średnio 15 tysięcy produktów sieć znalazła się także wśród najlepszych pod względem wskaźnika NPS, czyli skłonności do polecenia. Net Promote System to różnica między odsetkiem „promotorów” marki (oceny 9 lub 10) względem jej „krytyków” (oceny od 0 do 6).

– To wyróżnienie ma dla nas szczególne znaczenie ponieważ to głos samych konsumentów. Naszym podstawowym celem jest zapewnić im szeroki wybór produktów wyróżniających się wysoką jakością, świeżością oraz pochodzących od sprawdzonych i zaufanych dostawców. Cieszy nas, że, klienci doceniają nasze działania – mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

1,2 tys. sklepów

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada około 1,2 tys. sklepów i zatrudnia niemal 150 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 212 marketów i zatrudnia ok. 16 tys. pracowników. 

Asortyment sieci Kaufland liczy średnio ponad 15 tys. produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland należy do czołowych przedsiębiorstw handlu detalicznego w Europie.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR oraz przyświecającej jej idei „Działanie robi różnicę” sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl