RTV Euro AGD optymalizuje kanały e-commerce i m-commerce

Poznań Plaza

Sieć elektromarketów RTV Euro AGD prowadzi intensywne prace nad optymalizacją serwisów e-commerce i m-commerce, wdrażając nowinki technologiczne. Rozwija również model omnichannel, pozwalający klientom na zakupy sprzętu online, offline i przez telefon. Oferuje także usługę click & collect, pozwalającą zakupić lub zarezerwować produkt online i odebrać go w sklepie stacjonarnym nawet w ciągu godziny.

Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, stale rośnie też liczba korzystających z zakupów online. Według raportu „e-Commerce w Polsce 2019” obecnie już 62 proc. polskich internautów to e-shopperzy, o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Grupa ta obejmuje osoby w różnych przedziałach wiekowych, o różnym poziomie wykształcenia i zróżnicowanych dochodach.

Wciąż najwięcej e-zakupów dokonywanych jest na laptopie (74 proc.), ale dynamicznie rośnie liczba transakcji realizowana za pośrednictwem smartfona – aż 61 proc. badanych wskazuje, że korzysta z urządzeń mobilnych robiąc zakupy. Przy czym szczególnie popularne są one wśród konsumentów między 15. a 24. rokiem życia.

RTV Euro AGD zapowiada prace nad optymalizacją User Experience

– Optymalizacja serwisu mobilnego to ważny kierunek naszych działań. W 2018 r. jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie wdrożyliśmy technologię AMP w naszym serwisie mobilnym, dzięki której nasza strona jest jedną z najszybszych na rynku europejskim – mówi Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV Euro AGD. – Planujemy dalsze prace nad optymalizacją User Experience naszych użytkowników mobilnych. Jest to niezwykle istotne, bo liczba internautów robiących zakupy przez kanał mobilny będzie rosła z roku na rok.

Co ciekawe, aż 57 proc. internautów deklaruje, że podczas zakupów zdarza im się przeglądać oferty na telefonie lub tablecie, a transakcję finalizują np. na laptopie. Spora grupa klientów (68 proc.) korzysta z urządzeń mobilnych podczas zakupów w sklepie tradycyjnym, aby porównać ceny tych samych produktów w sieci.

– W sklepach stacjonarnych i na euro.com.pl mamy taką samą ofertę cenową. Chcemy, aby klienci mieli identyczne doświadczenia zakupowe w kontakcie z naszą marką, niezależnie od kanału sprzedaży – mówi Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV Euro AGD. – A przede wszystkim, aby mogli dokonywać zakupów w najwygodniejszy dla siebie sposób. Granice między online i offline w retailu zatarły się. Sprzyja temu model omnichannel, dzięki któremu klient ma dowolność wyboru, czy zrobi zakupy w sieci, czy stacjonarnie, a może zarezerwuje produkt w sieci i odbierze w sklepie tradycyjnym. Na euro.com.pl oferujemy różne opcje – dodaje Grzegorz Wachowicz.

Wszystko wskazuje na to, że rynek e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie. Zwłaszcza że pokolenie digital natives będzie stanowić niebawem już ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo i najsilniejszą grupę nabywczą. A dla tzw. cyfrowych tubylców internet jest naturalnym środowiskiem, z którego korzystają na różnych nośnikach.

Z drugiej jednak strony wciąż jest duża grupa klientów, którzy nie wyobrażają sobie zakupów bez odwiedzenia sklepu stacjonarnego. I nie jest to, wbrew pozorom, jedynie tzw. silver generation, czyli pokolenie 50+.

– Według naszych badań około 30-40 proc. klientów bezwzględnie potrzebuje wsparcia sprzedawcy podczas zakupów. Oznacza to, że proces zakupowy nie przeniesie się do online’u, a sklepy stacjonarne nie będą całkowicie cyfrowe i bezobsługowe. Formuła zakupów w najbliższym czasie radyklanie się nie zmieni – podsumowuje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV Euro AGD. – Wciąż wiele osób będzie potrzebować bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą i handel na tę potrzebę będzie odpowiadał. Kluczowym kierunkiem będzie wspieranie klientów wiedzą technologiczną i profesjonalnym doradztwem.

Ponad 280 sklepów w sieci RTV Euro AGD

RTV Euro AGD jest ogólnopolską wyspecjalizowaną siecią detaliczną, oferującą nowoczesny sprzęt elektroniczny oraz artykuły gospodarstwa domowego. Dostarcza klientom szeroki wybór wysokiej jakości produktów znanych marek, oferując także profesjonalne doradztwo technologiczne oraz szereg usług dodatkowych, ułatwiających klientom zakupy, takich jak dostawa, montaż w domu klienta, przejrzysty proces finansowania ratalnego. RTV Euro AGD dysponuje siecią 282 sklepów stacjonarnych w 179 miastach Polski i sklepem internetowym https://www.euro.com.pl/, oferuje także możliwość zakupów przez telefon.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl