Gemini Park Bielsko-Biała notuje wzrost w I półroczu 2019

I półrocze 2019 roku Gemini Park Bielsko-Biała zamyka z rosnącymi obrotami i wzrostem liczby klientów, wbrew utrzymującym się trendom spadkowym footfall na rynku. I połowa roku przyniosła także galerii umowy z nowymi najemcami, jak i przedłużenia z obecnymi obejmują łącznie ponad 4,5 tys.  m kw. GLA .

Gemini Holding – właściciel obiektu jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019

Pierwsze półrocze 2019 roku okazało się być bardzo udane dla Gemini Park Bielsko – Biała. Tylko od stycznia do czerwca centrum handlowe odwiedziło blisko 2,5 mln klientów. Galerii udało utrzymać się też ponad 2,4-punktu procentowego ponad indeksem krajowym footfall notowanym przez Top Key.

W tym samym czasie rynek dalej zmagał się z odpływem klientów, notując w I połowie 2019 r. średni spadek rzędu 1,4 proc. Odwrotnie sytuacja wyglądała w Gemini Park Bielsko-Biała. – Po rekordowym 2018 roku, który zamknęliśmy z 1,3 proc. wzrostem footfall i liczbą ponad 5,3 mln klientów, z powodzeniem utrzymaliśmy stabilny trend przyrostu odwiedzających, sięgający nawet 7,6 proc. w kwietniu, czyli ponad 8- punktów procentowych  ponad ogólnopolskim indeksem notowanym przez Top Key w tym konkretnym miesiącu  – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. 

– Wyniki te pokazują, że w odróżnieniu od wielu obiektów handlowych w Polsce oraz w naszym regionie, skutecznie opieramy się negatywnemu wpływowi przede wszystkim pogłębionego na początku tego roku zakazu handlu w niedzielę i święta. To bardzo dobra prognoza na cały 2019 rok, a także pozytywna informacja dla naszych najemców – tych obecnych, jak i potencjalnych – dodaje.

Rosną obroty w Gemini Park Bielsko-Biała

Kolejną dobrą informacją są obroty. I półrocze przyniosło ich średni wzrost aż o 6 proc. w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem. – W każdym z segmentów naszej oferty zanotowaliśmy wyższe obroty w zestawieniu z I półroczem roku biegłego. Taki wyniki pojawia się podobnie jak w przypadku fooftall, po rekordowym wzroście, jaki zanotowaliśmy w całym 2018 roku. To pokazuje  wyraźnie, że trend w Gemini Park jest dziś bardzo stabilny, a klienci zostawiają w naszych sklepach, restauracjach i punktach usługowych coraz więcej pieniędzy – mówi Brączek.

Nie jest to jednak jednorazowe zjawisko. Rosnące obroty i footfall galeria notuje już ponad 5 lat. Zestawiają ze sobą 2018 i 2013 rok widać, że liczba odwiedzających wzrosła w Gemini Park o ponad 100 proc.! – Efekty przynosi wdrożona po rozbudowie w 2014 roku nowa strategia marketingowa. Dzięki niej w ostatnich latach zbudowaliśmy solidny wizerunek galerii rodzinnej, która dla wielu rodzin jest obiektem pierwszego wyboru na Podbeskidziu – mówi Krzysztof  Brączek.

– Klienta do galerii przyciąga dziś przede wszystkim kompaktowa oferta z tenant-mix’em opartym na modzie i rozrywce, a także sposób w jaki się z nim komunikujemy np. poprzez wydarzenia i akcje społeczne.  W rezultacie nie tylko utrzymujemy zainteresowanie naszym obiektem, ale także systematycznie zwiększamy liczbę klientów. Już dziś aż 45 proc. kupujących u nas pochodzi spoza Bielska-Białej – dodaje.

I faktycznie, minione miesiące obfitowały w różne akcje marketingowe. – Od stycznia do czerwca zrealizowaliśmy kilkanaście projektów o różnej skali, w tym m.in. loterię na 10. urodziny galerii, w której do wygrania było aż 10 tys. nagród, w tym m.in. 3 Skody  CityGo. W ramach akcji wydaliśmy rekordową  średnią liczbę kuponów, bo aż 2,8 tys. dziennie. Kontynuowaliśmy też z sukcesem nasz projekt „Superotwarta”, którym promowaliśmy weekendowe atrakcje centrum oraz jego otwartość 7 dni w tygodniu, w efekcie  znacznie zwiększając liczbę klientów w niedziele wolne od handlu – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

– Pierwszą połowę roku wypełniły także projekty społeczne, które umocniły relacje obiektu z lokalną społecznością, w tym m.in. obchody Światowego Dnia Autyzmu, wystawa zdjęć w ramach akcji #graMydoBBro, spotkanie z siatkarzami BBTS i TS Podbeskidzie. Nie zabrakło też akcji prosprzedażowych w tym Nocy Super Zakupów i weekendów  zniżek. Kalendarz dopełniły także akcje z okazji m.in.  okazji Dnia Dziecka czy Walentynek – wylicza Dworak.

4 znane marki w Gemini Park

Ale I półrocze 2019 przynosi Gemini Park nie tylko wzrost liczby odwiedzających i obrotów oraz serię skutecznych akcji marketingowych. W centrum przybyło także nowych najemców, którzy dostrzegli potencjał galerii i chętnie zainwestowali w lokal. Od stycznia do czerwca właściciel obiektu podpisał nowe umowy  najmu, obejmujących łączną powierzchnię ponad 1 tys.  mkw. GLA. Wśród nowych najemców znalazła się m.in. duńska marka Only, która w czerwcu otworzyła swój pierwszy salon w Bielsku-Białej. Również planowane na najbliższe tygodnie otwarcia Dealz i Fine Wine, restaurację Silver Dragon będą lokalnymi debiutami. Grono najemców poszerzy się też o kawiarnię Costa Coffee oraz Tatuum.

– Kontynuujemy realizację naszej strategii leasingowej, w efekcie czego wynajmujemy  zarówno ostatnie wolne wakaty w obiekcie, jak również dokonujemy zmian i korekt w naszej ofercie, zapraszając do współpracy nowych partnerów biznesowych. Jednocześnie stawiamy także na rozwój relacji z dotychczasowymi najemcami, którzy chcą poszerzać swoją działalność, inwestują w modernizację salonu lub dodatkowy najem  – mówi Krzysztof Brączek.

Efekty tego ostatniego również są widoczne. Rośnie bowiem liczba najemców, którzy przedłużają umowy najmu. W I półroczu taką decyzję podjęło 15 marek, m.in.: Martes Sport, CCC, Sizeer, Levis, X-Kom, KIK, Monnari, Rossmann. Na dalszą działalność w galerii, ale także powiększenie lokalu zdecydowały się marki: Diverse, Wittchen, Greenpoint, Ziko Apteka oraz 4F. Ta ostatnia zwiększyła powierzchnie najmu z 250 m kw. do 450 m kw.  Decyzję o powiększeniu salonu i relokacji podjęły natomiast sklepy MDM i Magniflex Materace. Z kolei na samo przedłużenie zdecydował się Martes Sport.

Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W Deche!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl