Marc O’Polo: spektakularny wzrost przychodów

Marka Marc O’Polo zanotowała niezwykle udany rok budżetowy, który zakończył się 31 maja 2019. Firma zamknęła rok ze wzrostem przychodów o 7,3 proc., osiągając pułap 472 milionów euro czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim.

Marc O’Polo osiągnął w ten sposób najlepszy wynik z ostatnich pięciu lat. Oprócz pozytywnego rozwoju w podstawowej działalności, głównymi czynnikami wpływającymi na tak dobry wynik są inwestycje w rozwój produktu oraz marketing, a także efektywne, zorientowane na przyszłość dostosowanie wewnętrznych procesów i struktur firmy

– Udało nam się właściwie skoncentrować na marce, produkcie i kliencie. Jednocześnie nasze inwestycje w technologie cyfrowe stały się motorem napędowym firmy – mówi Dieter Holzer, CEO Marc O’Polo AG.

W ubiegłym roku fiskalnym Marc O’Polo umocnił swoją wiodącą pozycję w segmencie odzieży damskiej premium, zwiększając sprzedaż o 4,5  proc.. Segment męski radził sobie jeszcze lepiej wzrastając o 15  proc. Marc O’Polo Denim, skierowany przede wszystkim do młodszej grupy docelowej, osiągnął 27 proc. wzrost sprzedaży. W celu lepszego pozycjonowania w najwyższym segmencie marka dodatkowo wprowadziła linię MARC O’POLO Pure, która zadebiutowała pod koniec roku budżetowego.

Silny wzrost biznesu internetowego, dodatni bilans w handlu stacjonarnym

Dzięki wzrostowi o 14,8 proc. działalność internetowa Marc O’Polo również rozwijała się  dynamicznie. Oprócz własnych sklepów internetowych w 20 krajach, wzrost handlu online był stymulowany poprzez wejście na marketplace-y i ponowne uruchomienie programu lojalnościowego. W bieżącym roku budżetowym firma planuje dalszą ekspansję handlu online w kolejnych krajach.

Własne stacjonarne sklepy detaliczne Marc O’Polo zanotowały wzrost o 5,9 proc. W tym samym czasie niemal wszystkie sklepy partnerskie rozwijały się, a sprzedaż wzrosła tam od 7 do 15 proc.

Koncentracja na rentownym i zrównoważonym rozwoju

Marc O’Polo nadal będzie koncentrować się na rentownym wzroście w kolejnym roku obrotowym 2019/20. – Koncentrujemy się na rozwoju produktów, marketingu i technologii cyfrowej, tak aby Marc O’Polo w segmencie Modern Premium był tak popularny zarówno w Niemczech , jak i na rynku międzynarodowym – mówi Dieter Holzer.

Marc O’Polo to marka nowoczesnej odzieży klasy casual premium. Jest międzynarodową marką o skandynawskich korzeniach, charakteryzującą się indywidualnym stylem odzwierciedlającym filozofię jej założycieli: wolności bycia sobą. Dzięki zastosowaniu naturalnych materiałów, wysokiej jakości wykonania i dbałości o detale, Marc O’Polo zyskało pozycję jednej z wiodących marek w swoim segmencie.

Założona w Sztokholmie w 1967 roku marka Marc O’Polo sprzedaje dziś kolekcje Marc O’Polo Modern Casual, Marc O’Polo Denim, Marc O’Polo Shoes i Marc O’Polo Accessories, a także kolekcje licencji Marc O’Polo: Bodywear, Beachwear, Eyewear, Home, Junior oraz Legwear.

Marc O’Polo dystrybuuje swoje kolekcje poprzez sieć własnych sklepów detalicznych i partnerów franczyzowych w ponad 30 krajach, w tym w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Finlandii, Norwegii, Irlandii, Francji, Chinach, Rosji i Polsce. Ponadto kolekcje Marc O’Polo są dostępne za pośrednictwem własnych sklepów internetowych w 20 krajach poprzez stronę www.marc-o-polo.com.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl