Gemini Park Tarnów z coraz większymi obrotami

W I połowie br. Gemini Park Tarnów zanotował dwucyfrowy wzrost. Zdaniem dyrekcji obiektu, to zasługa dopasowanej do rynku oferty, a także rosnącej liczby klientów spoza Tarnowa.

Rosną obroty największego centrum handlowego w Tarnowie. Tylko w I połowie 2019 roku, w porównaniu do I połowy 2018, wzrosły one aż o ponad 11 proc.  Najlepszy wynik w pierwszym półroczu zanotowano w kwietniu przyniósł on prawie 20 proc. wzrost obrotów w porównaniu do kwietnia 2018.

– W Gemini Park obserwujemy dziś stabilny trend wzrostu obrotów, który jest kontynuacją tego z 2018 roku, ale także z poprzednich lat. Kształtuje się on dziś powyżej linii trendu, jaka obserwowana jest na polskim rynku galerii. Taki wynik jest dobrą prognozą dla naszych najemców – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów. 

– Jest także jasnym sygnałem, że nasza oferta cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów i to nie tylko w Tarnowie, ale i w całej wschodniej części Małopolski. Fakt, że wydają oni coraz więcej w naszych sklepach jest potwierdzeniem, że nasz tenant-mix rozwija się w dobrym kierunku, zapewniając klientom sklepy i marki, jakich oczekują – dodaje.

I faktycznie, to właśnie atrakcyjna dla lokalnego i regionalnego rynku oferta handlowa jest jednym z głównych elementów, który wpływa na stale rosnące obroty tarnowskiej galerii. Gemini Park to dziś jedyny obiekty handlowy we wschodniej Małopolsce mający tak szeroką ofertę modową. Najemcy tego segmentu zajmują tutaj ponad 50 proc. tenant-mix’u.

W efekcie, w centrum można znaleźć wiele popularnych polskich i zagranicznych marek sieciowych, takich jak np. C&A, Reserved, Cropp, Mohito, Medicine, Pepe Jeans, Diverse, Stradivarius, CCC, Deichmann, New Balance, Ryłko czy Levi’s. W wielu przypadkach są to marki, które w tej części regionu, dostępne są wyłącznie w Gemini Park. Ponadto, galeria posiada także dobrze rozwiniętą ofertę w 9 pozostałych segmentach.

Oferta Gemini Park Tarnów

Dla przykładu: w galerii znaleźć można aż 9 sklepów z wyposażeniem wnętrz, w tym m.in. Castoramę, Jysk i home&you, a także 34 punkty usługowe, z rozwiniętym chociażby sektorem usług turystycznych i telefonii komórkowej. Szeroka jest także oferta galerii w segmencie zdrowia i urody. Wypełnia ją aż 13 najemców, w tym Douglas, Hebe, Inglot, Rossmann i Ziaja. Aż 7 sklepów przypada z kolei na segment biżuterii i akcesoriów. Tutaj znaleźć można sklepy m.in. Apart, Yes, Swiss, Wittchen czy Ochnik.

– Sukces w postaci rosnących obrotów to przede wszystkim zasługa konsekwentnie realizowanej strategii komercjalizacji, dzięki której możemy zapewnić rynkowi ofertę zaspokajającą różne potrzeby zakupowe, a także dopasowaną do zróżnicowanego portfela klienta. Co więcej, możemy zapewnić ofertę aspirującą i wielkomiejską, czyli taką jaką oczekuje klient od galerii tej skali co Gemini Park. To swoiste zgranie się procentuje zarówno w rosnących stale obrotach, jak i w utrzymujących się wysokich wskaźnikach odwiedzin – mówi Zbigniew Nowak.

Ale wpływ na obroty ma nie tylko zastana oferta, także zmiany w niej, zachęcające do większych zakupów. Tylko w 1,5 roku w Gemini Park przybyło aż 15 nowych najemców. Na wynajem powierzchni w galerii zdecydowały się m.in. biuro podróży TUI, Czas na Herbatę, Carte D’Or, Pepco, Maxi Zoo czy Rebel Electro. Również ostanie modernizacje przestrzeni handlowej mogły się przełożyć na wzrost obrotów.

Najlepszym przykładem jest modernizacja strefy food court, która zakończyła się w lutym tego roku. W jej efekcie przebudowie uległa cała część gastronomiczna. Zyskała ona nowy podział zapewniający większą prywatność, a także nowe meble i wystrój. Zwiększono także pulę miejsc siedzących do ponad 300. Skorzystały na tym przede wszystkim restauracje i kawiarnie, których w centrum jest 11 (m.in. KFC, Olimp, Pizza Hut, Subway, Grand Kebab, Grycan). Najlepiej działające marki zanotowały wzrost obrotów powyżej 10 proc., pomimo negatywnego wpływu na handel, jaki wywołują tzw. zamknięte niedziele.

– Od kilku lat pracujemy nad rozwojem naszego customer experience, podejmując się etapami kolejnych inwestycji, a także adaptując trendy w kształtowaniu przestrzeni, jakie podpowiada nam rynek. Tym samym tworzymy naszym klientom nowoczesne otoczenie zakupowe, które sprzyja zarówno długiemu shoppingowi, jak i spędzaniu czasu wolnego w Gemini Park. Wyższy komfort robienia zakupów, wpływa pośrednio na to, ile klienci wydają w sklepowych kasach – mówi Nowak.

Jednak oferta i zachodzące zmiany to nie jedyne czynniki mające znaczeni dla wyniku finansowego galerii. Wpływ ma także rosnąca liczba klientów, która dojeżdża do Gemini Park z dalszych zakątków wschodniej Małopolski, zwłaszcza z Dąbrowy Tarnowskiej, Brzeska, Dębicy czy Mielca, a także okolic Nowego Sącza oraz powiatów staszowskiego i gorlickiego.

– Od kilku lat systematycznie rośnie zasięg Gemini Park, w efekcie czego blisko 60 proc. naszych klientów, to osoby spoza Tarnowa, czyli mieszkańcy ościennych miejscowości i powiatów. Fakt, że klient do nas dojeżdża, wpływa także na to, jak kupuje. Konieczność dojazdu sprawia, że taki klient odwiedza nas rzadziej niż mieszkaniec Tarnowa, ale podczas tych rzadszych wypadów na zakupy więcej czasu spędza w galerii robiąc znaczne większe zakupy. Widać to szczególnie w okresie wyprzedaży – wyjaśnia Zbigniew Nowak.

Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 43 tys. m kw. znajduje się ponad 120 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane  krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama, Media Markt, a także TESCO. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl