AmRest wskazuje, jak zwiększyć przychody nawet o 20 proc.

Szczęśliwy pracownik to bardziej wydajny pracownik –  szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i aż o 86 proc. bardziej kreatywni – tak wynika z raportu Employer Branding Institute i EY pt. „Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy”- wskazuje Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

Różne definicje szczęścia w pracy

Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest

Radość i szczęście w pracy kojarzą się pracodawcom zazwyczaj z imprezami integracyjnymi, świetnym biurem, możliwością zagrania w „piłkarzyki” w trakcie pracy czy benefitami. Prawdą jest, że każdy z nas ma swoją własną definicję szczęścia i radości w pracy, dlatego warto pytać pracowników, co jest dla nich najważniejsze. Badanie pokazało jednak, że jest kilka czynników najczęściej utożsamianych z radością w pracy:

1. Atmosfera, w której mogę się czuć swobodnie i nie boję się wyrażania swoich poglądów (36 proc. wskazań).

2. Praca z ludźmi z poczuciem humoru oraz wspólne śmianie się z kolegami z pracy (31 proc. wskazań).

3. Pasja do tego, co robię (28 proc. wskazań).

4. Pozytywny feedback i docenienie ze strony współpracowników i szefa (24 proc. ankietowanych).

5. Frajda (radość) z realizacji zadań (18 proc. ankietowanych).

Przepis na radosną organizację

Każda organizacja ma swój własny przepis na szczęście w pracy. Jak go odkryć? To, w jaki sposób kształtujemy środowisko i warunki pracy oraz dlaczego to robimy, powinno wynikać z naszej strategii biznesowej. Musimy zadać sobie pytanie, jak szczęście w pracy może pomóc w realizacji celów organizacji. O receptę na radość w danej organizacji warto pytać tych, do których nasze działania będziemy kierować, czyli pracowników. To przecież oni najlepiej wiedzą, co da im szczęście w pracy. Możemy sięgnąć po badania opinii, wywiady indywidualne czy grupowe warsztaty. To, jaką metodę wybierzemy, zależy od wielkości organizacji, narzędzi komunikacji, otwartości pracowników na dzielenie się tym, co myślą. Niezależnie od tego, w jaki sposób zbierzemy informacje, efekt będzie ten sam: odkryjemy, czy pracownicy są szczęśliwi, co sprawia, że chcą z nami pracować, i co daje im radość.

Radość w pracy się opłaca

Szczęśliwy pracownik to bardziej wydajny pracownik –  szczęśliwi pracownicy są o 43 proc. bardziej produktywni i aż o 86 proc. bardziej kreatywni – tak wynika z raportu Employer Branding Institute i EY pt. „Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy”.

To przekłada się na wyniki finansowe firmy – radosne organizacje zarabiają o 20 proc. więcej niż konkurencja. Potwierdzają to wyniki badania „Radość w pracy”. Aż 96 proc. ankietowanych zadeklarowało, że poczucie szczęścia w pracy sprawia, że są oni bardziej efektywni. Respondenci zgodzili się również co do tego, że radość w pracy może poprawić relacje międzyludzkie i pracę zespołową (opinia 96 proc. ankietowanych) oraz zmniejszyć stres i napięcia (94 proc.). Dodaje również energii (92 proc. wskazań) i zwiększa kreatywność pracowników (86 proc. wskazań). Czyli szczęśliwy pracownik to pracownik mający większą chęć do pracy, bardziej efektywny i kreatywny, umiejący współpracować z innymi – czyli osiągający lepsze wyniki w pracy, co przekłada się na lepsze wyniki całej organizacji.

Autorką tekstu jest Katarzyna Zadrożna, Culture & Communication Global Lead w firmie AmRest.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl