Dino Polska zapowiada dalszy rozwój sieci

Dino Polska

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, w pierwszym półroczu tego roku odnotowała dalszy wzrost skali działalności i poprawę zyskowności. Przychody ze sprzedaży od stycznia do czerwca 2019 r. wyniosły 3,5 mld zł. W tym czasie spółka otworzyła 81 marketów, a także uruchomiła nowe centrum logistyczne i rozpoczęła budowę kolejnego. Dino Polska S.A. na rozwój sieci przeznaczyła w pierwszym półroczu 2019 r. 434 mln zł, o 55,9 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska S.A. osiągnęły poziom 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 30,5 proc. rok do roku. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 36,8 proc. i dalsza poprawa marży EBITDA do 8,9 proc. (+ 0,4 pp. rok do roku). Wyniki za pierwsze półrocze 2019 r. są rezultatem konsekwentnego rozwoju sieci Dino o nowe markety oraz wzrostu sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL), który w pierwszej połowie roku wyniósł 11,1%.

– Obserwujemy pozytywne reakcje na nowe otwarcia marketów Dino, które szybko zyskują zaufanie konsumentów. Wysoka dynamika sprzedaży like-for-like oraz rosnąca liczba dokonywanych zakupów w marketach Dino są najlepszą oceną, jaką klienci mogą wystawić naszej ofercie produktowej, którą kształtujemy z dużą uwagą, głównie w oparciu o produkty świeże i markowe – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Dynamiczny rozwój

Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. kontynuowała strategię dynamicznego rozwoju. W tym czasie otwartych zostało 81 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec czerwca br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1056 marketów. Stanowi to wzrost o 207 sklepów (tj. 24 proc.) w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499, czyli niemal podwoiła się.

Nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim, które zastąpi wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka rozpoczęła także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez w województwie zachodniopomorskim. Nowe centra dystrybucyjne będą obsługiwać rosnące dostawy towarów do istniejących marketów Dino i wspierać dalszą ekspansję geograficzną sieci. Zwiększą one także możliwości współpracy z producentami produktów spożywczych z tych regionów.

– Ofertę naszych sklepów opieramy głównie o produkty świeże, które stanowią blisko 40 proc. naszej sprzedaży. Zależy nam na tym, aby w jak największym stopniu pochodziły one od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do naszych centrów dystrybucyjnych, dlatego chętnie nawiązujemy współpracę z regionalnymi producentami warzyw i owoców oraz produktów mlecznych. Nowo otwarte centrum dystrybucyjne w Wolborzu koło Piotrkowa Trybunalskiego będzie ku temu dobrą okazją – dodał Szymon Piduch.

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne. Maleje bezrobocie i zwiększa się dochód  rozporządzalny Polaków, dzięki czemu stopniowo zwiększają oni swoje wydatki na konsumpcję. Sytuację gospodarstw domowych poprawiają dodatkowo dotychczasowe i nowo uruchamiane programy socjalne rządu. Dino Polska oczekuje, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co powinno mieć dobry wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Sieć Dino obejmuje 1056 sklepów

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1056 sklepów (dane na 30.06.2019 r.) zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec czerwca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 18,3 tys. osób. Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl