CCC: przychody wzrosły, ale zysk netto spadł o ponad 40 proc.

Salon CCC w Dekadzie Sieradz

Z szacunkowych danych wynika, że Grupa CCC miała w drugim kwartale 2019 roku 341,9 mln zł zysku EBITDA wobec 402,1 mln zł zysku przed rokiem.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 159,5 mln zł (spadek o 41 proc. rdr) i był wyższy od oczekiwań rynkowych o blisko 50 proc. Przychody grupy CCC wyniosły 1,642 mld zł (wzrost o 29 proc. rdr) i były zgodne z oczekiwaniami. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 24 proc., do 840 mln zł. Dynamika sprzedaży LFL dla detalu grupy w II kwartale była ujemna i wyniosła minus 3 proc. wobec 0 proc. rok wcześniej. Przedstawione wyniki są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego grupy CCC za I półrocze 2019 roku.

„Sprzedaż w drugim kwartale miała dwa oblicza – pierwsze miesiące były pogodowo gorsze dla spółki rok do roku, natomiast czerwiec, z bardzo sprzyjającą pogodą, wraz z dobrze przyjętą kolekcją letnią oraz szytą na miarę promocją, pozwolił na osiągnięcie wysokiego wzrostu sprzedaży. Na wyniki spółki znaczący wpływ miała ponadto konsolidacja przejętych spółek (KVAG, DeeZee, Gino Rossi)” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez CCC i cytowanym przez PAP.

CCC: e-commerce rośnie w szybkim tempie

Grupa CCC poinformowała, że w II kwartale sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 349 mln zł (wzrost o 50 proc. rdr) i stanowiła 21 proc. przychodów grupy. Przychody eobuwie.pl w tym segmencie wyniosły 331 mln zł, a DeeZee 11 mln zł.

EBITDA segmentu e-commerce spadła do 10 mln zł z 35 mln zł rok wcześniej. Jak podało CCC, na rentowność segmentu wpłynęły przede wszystkim wyższe koszty marketingu eobuwie.pl w kwietniu 2019 r. oraz wzrost kosztów logistycznych będący pochodną ekspansji na nowe rynki.

Rosnąca sieć sprzedaży zwiększa koszty

Marża brutto w grupie CCC osiągnęła poziom 51,2 proc., niższy rdr o 2 p.p. Spółka ocenia, że „jest to umiarkowanie zadowalający wynik w kontekście bardzo atrakcyjnej akcji promocyjnej oraz stale rosnącego udziału markowego obuwia sportowego w przychodach ze sprzedaży w detalu (wzrost do 14 proc.)”.

Koszty CCC wzrosły do poziomu 690 mln zł (501 mln zł w II kw. 2018), przede wszystkim w związku z konsolidacją przejętych spółek (łącznie 117 mln zł, w tym: 85 mln zł KVAG, 15 mln zł Gino Rossi, 5 mln zł DeeZee, 12 mln zł Shoe Express Rumunia) oraz wzrostem powierzchni handlowej (+47 mln zł) i skali e-commerce (+13 mln zł).

Koszty sklepów, w przeliczeniu na mkw., spadły o 8 proc. rdr (dane nie zawierają kosztów przejętych spółek oraz kosztów e-commerce). Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec II kwartału 2019 wynosiła 701,8 tys. m kw. (wzrost o 16 proc. rdr) i liczyła ponad 1.200 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna była łącznie w 26 krajach (20 offline i 15 online).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl