Amazon wdraża usługę, która może zrewolucjonizować branżę fashion

Shazam to jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie. Wystarczy ją uruchomić, a specjalny algorytm sam rozpozna muzykę, która aktualnie leci, a także poinformuje kto jest jej wykonawcą i jaki jest tekst piosenki. Z podobnego rozwiązania postanowił skorzystać Amazon. Z tą różnicą, że zamiast muzyki, specjalna aplikacja będzie rozpoznawała ubrania na podstawie zdjęć.

Wystarczy załadować w aplikacji Amazon zdjęcie lub zrzut ekranu zawierające interesujący nas element odzieży, np. koszulę czy sukienkę, a system samodzielnie wyszukuje identyczny, lub przynajmniej bardzo zbliżony produkt na stronie Amazon. Taką technologię wykorzystują już m.in. takie sieci jak Asos, Wayfair czy Target.

To kolejny krok, po wprowadzeniu usługi Prime Wardrobe (umożliwia ona zakup odzieży online, możliwość jej przymierzenia w domu i ewentualnego zwrócenia za darmo niepasujących elementów), który ma na celu mocniejsze zaistnienie amerykańskiego giganta branży e-commerce w branży fashion.

Amazon wprowadza usługę StyleSnap

Nowa usługa nazywa się StyleSnap. Dzięki zastosowaniu technologii sztucznej inteligencji, aplikacja umożliwia klientom odnalezienie interesujących ich elementów odzieży na podstawie zdjęcia lub screenshotu. Po załadowaniu zdjęcia, system przeszukuje całą bazę produktów dostępnych w ofercie Amazon i zaproponuje klientowi produkt najbardziej zbliżony do tego ze zdjęcia. Pomimo skomplikowanej technologii, która stoi za tym rozwiązaniem, korzystanie z niej z punktu widzenia klienta ma być proste i intuicyjne. W aplikacji wykorzystano także technologię machine learning, co oznacza, że system sam się doskonali z każdą wykonaną operacją. Dzięki temu może rozpoznawać nie tylko krój czy kolor danego elementu odzieży, ale również materiał z jakiego jest wykonana.

Amazon coraz mocniej wchodzi na rynek fashion. Poza wprowadzeniem wspomnianej już usługi  Prime Wardrobe, firma rozwija także własną markę ubrań, a ostatnio uruchomiła usługę The Drop. Polega ona na tym, że w sieci pojawia się specjalna oferta produktowa, która dostępna jest w sprzedaży jedynie przez 30 godzin.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl