Metropolitan Investment: jak dobrać najemców pod odpowiedni format inwestycji

Sukces każdego obiektu handlowego zdeterminowany jest przez odpowiednio skomponowany tenant-mix. O tym, jak spółka Metropolitan Investment komercjalizuje inwestycje handlowe ze swojego portfolio opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Piotr Kret, Manager Biura Komercjalizacji.

Spółka Metropolitan Investment jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Realizujecie różne formaty nieruchomości handlowych. Czy w każdym przypadku proces komercjalizacji wygląda tak samo?

Piotr Kret: W Metropolitan Investment rozwijamy brand Metro, w skład którego wchodzą cztery formaty: Galeria Metro, Metro Park, Metro Outlet i Metro Retail. Proces komercjalizacji każdego naszego projektu rozpoczyna się od dogłębnej analizy, która pozwala nam ocenić potencjał lokalizacji i potrzeby konsumentów. W kolejnym kroku budujemy potencjalny zestaw najemców, z którymi chcielibyśmy podjąć współpracę w danym projekcie i rozpoczynamy negocjacje. Współpracę opieramy na długoterminowych umowach najmu z największymi markami na rynku, co pozwala osiągać właścicielom inwestycji stałe, zadowalające zyski.

Jakie branże najlepiej sprawdzają się w waszych obiektach?

PK: Wszystko tak naprawdę zależy od lokalizacji danego obiektu oraz konkurencji, jaka znajduje się w okolicy. Natomiast istnieją oczywiście najemcy, którzy doskonale sprawdzają się w konkretnych formatach. Dlatego np. nasze obiekty handlowo-usługowe, zlokalizowane na osiedlach mieszkaniowych lub w atrakcyjnych punktach miasta, najczęściej zajmują operatorzy spożywczy i drogeryjni. W przypadku parków handlowych udział poszczególnych branż w tenant-mixie zależy od profilu inwestycji. Obecnie na rynku dominują klasyczne retail parki, w których oferta umożliwia klientom robienie codziennych i szybkich zakupów. Odmienną funkcję pełnią wyspecjalizowane parki handlowe, których najemcy przynależą do wybranych branż, np. dom, wnętrze i ogród.

Cała rozmowa zostanie opublikowana we wrześniowym numerze Shopping Center Forum Magazine.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl