Centra handlowe Czyżyny, Bielawy i Guliwer notują wzrost obrotów

CH Czyżyny

Pierwsze półrocze 2019 roku przynosi trzem centrom: Czyżyny, Bielawy i Guliwer znaczący wzrost wydatków klientów. Powód? Pozytywne zmiany, jakie zachodzą w centrach w Krakowie, Toruniu i Łodzi.

W CH Czyżyny w Krakowie obroty przypadające na jednego klienta w pierwszej połowie 2019 roku, w porównaniu do pierwszej połowy 2018 roku, wzrosły o ponad 12 proc. Podobny wynik inwestor zanotował także w CH Guliwer w Łodzi. Tam również obroty przypadające na jednego klienta również wzrosły o ok. 12 proc.  Powody do zadowolenia mają także sklepy obecne CH Bielawy. W okresie od stycznia do czerwca obroty per customer wzrosły w toruńskim centrum handlowym o 7,5 proc.

Zmiany w ofercie procentują

Wszystkie trzy centra handlowe przechodzą od ponad roku gruntowną modernizację. Wdrażana jest także nowa strategia leasingu, w efekcie czego odświeżany  i poszerzany jest tenant-mix. Tylko I półrocze tego roku we wszystkich trzech obiektach przyniosło aż 11 nowych umów najmu na łączną powierzchnię blisko 2,1 tys. m kw. GLA, a także 14 przedłużeń na łączną powierzchnię ponad 3,7 tys. m kw. GLA.

Oferta centrów wzbogaciła się o takie marki jak m.in. home&you, Orsay, Big Star, Pierre Cardin czy kawiarnię Nakielny. Dodatkowo w CH Bielawy otwarty został optyk Kodano, który obecny jest też w CH Czyżyny. Oferta wzbogaciła się również o lokalne brandy: Cukiernię Bartkowscy oraz Marii Styl.  We wszystkich obiektach poszerzona została także oferta wysp handlowych. Wśród nowych najemców znaleźć można m.in. IQOS, Semilac czy Crazy Bubble.

Ale nie tylko oferta wpływa na obroty. Także to, jak nieruchomości zmieniają swój wygląd. W CH Bielawy i CH Czyżyny wymieniono całe posadzki. Obiekty zyskały także nowe strefy wypoczynku oraz food court’y, pojawiła się także nowa mała architektura oraz biblioteczki bookcrossingowe. Dodatkowo w CH Czyżyny powstał wewnętrzny plac zabaw oraz strefa chill out przed centrum handlowym.

Więcej community relations

Nie bez znaczenia dla wyników w I półroczu pozostaje także wdrożenie we wszystkich trzech centrach nowej strategii marketingowej. Ta oparta została przede wszystkim na aktywności eventowej oraz działaniach community relations i CSR.  Od stycznia właściciel centrów realizuje nową strategię komunikacji, której ciężar w dużej mierze oparty jest na rozwoju relacji z lokalnymi podmiotami oraz ich zaangażowaniu w prowadzone wydarzenia. Dzięki temu w kalendarzu pojawiły się chociażby akcje o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym z udziałem np. Katarzyny Bosackiej czy Anny Nowak – Ibisz, bezpłatne warsztaty dla dzieci i dorosłych, a także wydarzenia plenerowe np. kino na 70-lecie Nowej Huty. Silna współpraca z lokalnymi partnerami pozwoliła w I półroczu jeszcze mocniej osadzić centra w ich sąsiedztwie, tym samym podkreślając ich lokalny charakter.

To nie jedyny nowy akcent. Właściciel centrów postawił także na większe zaangażowanie najemcy w wydarzenia oraz akcje prosprzedażowe. Zwieńczeniem wdrożenia zmian w portfolio ma być odświeżenie logotypu wszystkich trzech centrów oraz nowe nazwy. Obiekty zyskają spójną komunikację wizualną, co dodatkowo ma stanowić znak rozpoznawczy inwestycji, zwłaszcza w przypadku poszerzenia portfolio.

Zarządcą centrów jest Apsys – partner merytoryczny Shopping Center Forum 2019 CEE

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl