[BADANIE] Wyrównana walka w branży “Dom i ogród”

castorama-kingfisher

Allegro, Castorama i OBI są najbardziej rozpoznawalnymi markami funkcjonującymi w internecie w kategorii “Dom i ogród” – tak wynika z tegorocznej edycji raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Jeśli chodzi o serwisy internetowe sprzedające artykuły do domu i ogrodu, ich rozpoznawalność kształtuje się na podobnym poziomie, co multimediów w formie tradycyjnej. Liderami kategorii są Allegro (22 proc.), Castorama (18 proc.), OBI (15 proc.), Ikea (14 proc.) oraz Leroy Merlin (13 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się m.in. Olx, Jysk, Agata Meble, Mrówka i Home&You.

Allegro i Ikea były częściej rozpoznawane przez kobiety, a Ikea dodatkowo przez osoby najmłodsze (15–24 lata). OBI i Leroy Merlin częściej wskazywane były przez osoby z wyższym wykształceniem, a w przypadku Leroy Merlin, dodatkowo dobrze oceniające swoją sytuację finansową.

Branża Dom i ogród rośnie w e-commerce

Niemal co czwarty e-biznes na oprogramowaniu Shoper to sklep z branży “Dom i ogród”. Ich właściciele od kilku tygodni mają pełne ręce roboty – sprzedaż jest o 29 proc. wyższa niż w zimowych miesiącach i wzrosła o 34 proc. w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem. Coraz chętniej renowacje zaczynamy od zakupów w sieci.

Lato to pora żniw także dla handlu w internecie. Dane Shopera wskazują na sukcesywne wzrosty w niemal wszystkich kategoriach. Jedną z branży sklepów, w których sprzedaż rośnie najszybciej w ostatnich tygodniach jest Dom i ogród. To także rodzaj e-sklepów, których od kilku lat jest w Polsce najwięcej.

Jak wynika z raportu “Multiwyzwania” opublikowanego przez Shopera na początku 2019 r. 23 proc. sklepów na tej platformie oferowało asortyment z kategorii Dom i ogród. Drugą najliczniejszą grupę stanowiły Ubrania (18 proc.), a na kolejnych miejscach znalazły się Zdrowie i Uroda (13 proc.), Dzieci (9 proc.), Sport i Podróże (7 proc.).

Między styczniem a majem 2019 r. skumulowana liczba transakcji w sklepach z kategorii Dom i ogród działających na oprogramowaniu Shoper zwiększyła się ponad 40 proc., a w wstępne wyniki z czerwca wskazują, że tendencja ta utrzymuje się. Podobnej skali sezonowy skok sprzedaży pojawił się wiosną ubiegłego roku. Średnio dla sklepu z tej branży wynik z maja 2019 r. był średnio o 29 proc. lepszy od styczniowego. Pokazuje to, że zwiększa się zarówno sprzedaż w e-sklepach z akcesoriami dla domu i ogrodu jak i przybywa samych sklepów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl