Zalando testuje nowy projekt stacjonarny

Zalando testuje kolejny stacjonarny projekt. W berlińskiej galerii handlowej Alexa otwarty został sklep Zircle, który oferuje używaną odzież dla kobiet.

W sklepie Zircle klienci znajdą noszoną już odzież, która jest jednak w dobrym stanie i nadaje się do dalszego użytku. Cały asortyment został podzielony na trzy grupy cenowe: za 3, 5 lub 7 euro. Jak podkreślają przedstawiciele Zalando, sklep nie będzie prowadził skupu używanej odzieży, a jedynie jej sprzedaż.

Jak donosi portal Excitingcommerce, to już druga inicjatywa Zalando mająca na celu rozwinięcie biznesu typu second-hand. Wcześniej niemiecka firma uruchomiła aplikację Zalando Wardrobe. Za jej pośrednictwem klienci mogą nie tylko kupować online używane ubrania od innych użytkowników aplikacji, ale również sprzedać ją bezpośrednio do Zalando.

Zalando rośnie w siłę

Ponad 26 mln aktywnych klientów, ponad 116 mln złożonych zamówień i ponad 3 mld wizyt odnotowanych online – to tylko niektóre wyniki, którymi może pochwalić się w 2018 roku platforma modowa Zalando.

W całym 2018 roku Zalando osiągnęło przychody na poziomie 5,4 mld euro, czyli o 20 proc. więcej w ujęciu rok do roku. Wynik EBIT wyniósł w tym okresie 173,4 mln euro. W samym IV kwartale 2018 roku sprzedaż wzrosła jeszcze szybciej, bo o 24,6 proc. i osiągnęła wartość 1,7 mld euro.

Dobre wyniki finansowe to m.in. zasługa większej liczby aktywnych klientów, robiących zakupy na platformie Zalando. Obecnie ich liczba wynosi 26,4 mln osób, podczas gdy rok wcześniej było to 23,1 mln. W trakcie całego roku złożyli oni 116,2 mln zamówień (rok wcześniej 90,5 mln), a odwiedzalność sklepu wzrosła do 3,1 mld wizyt (w 2017 roku było ich 2,6 mld).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl