LVMH: przychody na poziomie ponad 25 mld euro

dior-shutterstock

Francuski koncern LVMH, największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, właściciel m.in. marki Louis Vuitton, zanotował w I półroczu bieżącego roku finansowego dynamiczny wzrost obrotów. Wyniosły one ponad 25 mld euro, co oznacza wzrost o 15 proc. rok do roku.

Zysk z działalności całej Grupy LVMH wyniósł w tym okresie 5,29 mld euro, 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Marża operacyjna była w tym okresie na poziomie 21,1 proc., co przełożyło się na wzrost zysku netto o 9 proc., do 3,26 mld euro. 

Największy udział w obrotach LVHM ma sektor dóbr luksusowych, który urósł o 18 proc. w ujęciu like for like. Chodzi o takie marki jak Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, czy Loewe. Również wzrost sprzedaży perfum i kosmetyków był na wysokim poziomie. Wyniósł on 9 proc. rok do roku. 

Koncern zanotował silne wzrosty sprzedaży zarówno w Azji, USA, jak i Europie – zwłaszcza na rodzimym francuskim rynku. 

LVHM: rekordowe wyniki w historii

W całym ubiegłym roku LVMH uzyskał rekordowe wyniki w swojej historii. Przychody w 2018 roku wyniosły 46,8 mld euro, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł aż o 21 proc. i wyniósł 10 mld euro.

Największy udział w obrotach LVHM ma sektor modowy, który urósł o 19 proc. rok do roku. Sprzedaż w tym segmencie wyniosła ponad 16 mld euro. Również wzrost sprzedaży perfum i kosmetyków był na dwucyfrowym poziomie. Najszybciej rosły jednak obroty w segmencie jubilerskim – sprzedaż poszybowała tam aż o 37 proc. rok do roku. Obroty w tym segmencie wynoszą obecnie ponad 700 mln euro.

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl