MMG poszukuje „perełki” Hi Piotrkowska

Do wyboru najemców powierzchni handlowo-usługowej projektów mixed-use trzeba podejść bardzo indywidualnie. Marki i koncepty obecne na parterze mogą mieć kluczowy wpływ wizerunek całej inwestycji. O tym, jak komercjalizuje się przestrzeń na parterze Hi Piotrkowska mówi Anna Polak, Head of Leasing Master Management Group. MMG jest wystawcą Shopping Center Forum 2019 CEE.

Retailnet.pl: – W skład Hi Piotrkowska wchodzi część hotelowa, biura, handel i usługi. Każda z funkcji rządzi się innymi prawami. Czym MMG kierowało się przy doborze najemców w parterowych częściach kompleksu?

Anna Polak: MMG ma w portfelu ponad 200 tys. mkw. powierzchni komercyjnej, w tym są to obiekty istniejące i projekty w fazie deweloperskiej. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny dla sukcesu danego projektu jest odpowiedni tenant-mix. Hi Piotrkowska jest naszym pierwszym projektem mixed-use, dlatego podczas komercjalizacji części handlowo-usługowej staraliśmy się połączyć doświadczenia z poprzednich realizacji oraz indywidualne podejście do tej inwestycji. Przy połączeniu wielu funkcji w jednym kompleksie kluczową determinantą jest lokalizacja, a w przypadku Hi Piotrkowska umiejscowienie obiektu, sąsiedztwo najważniejszej łódzkiej ulicy oraz głównego hubu komunikacyjnego w połączeniu z dużą liczbą potencjalnych klientów – nie tylko użytkowników kompleksu – poszerza zakres możliwości. Zatem to właśnie lokalizacja była głównym czynnikiem wpływającym na zagospodarowanie parterowych powierzchni handlowych budynku hotelu i wieży biurowej w kompleksie Hi Piotrkowska.

Jak w takim przypadku dobrać najemców do części handlowo-usługowych, by spełnić oczekiwania wszystkich użytkowników kompleksu, a jednocześnie zachęcić okolicznych przechodniów do wizyty w Hi Piotrkowska?

– Upodobania i wymogi użytkowników budynków były i są dla nas priorytetem. Część biurowa jest – na obecną chwilę – jednym z nielicznych budynków klasy A+ w mieście, a tenant-mix parterów stanowi wartość dodaną projektu. W doborze kierowaliśmy się potrzebą realizacji codziennych potrzeb pracowników – dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z siecią Żabka, drogerią Hebe, czy klubem fitness Just Gym, który zajmie ponad 1,7 tys. mkw. powierzchni na wyższych piętrach obiektu z komunikacją wejścia z parteru pasażu handlowego

Postawiliśmy na znane i lubiane marki, które mogą przyciągnąć również okolicznych mieszkańców.

Znane marki tworzą tenant-mix parteru biurowej dominanty, a jak dobieraliście najemców dla budynku hotelowego?

– W tym przypadku kluczowa była ekspozycja od strony ul. Piotrkowskiej. Najbardziej znana ulica miasta, która w dużej części jest deptakiem oraz niewielka odległość od OFF Piotrkowska narzuciła niejako rolę, jaką w przyszłości będzie pełnić parter Hi Piotrkowska. Tu królować będzie gastronomia. Wśród najemców pojawią się, m.in. Starbucks, który otworzy lokal z ogródkiem oraz lokalna firma – Z pieca rodem. Nadal poszukujemy najemcy najlepiej wyeksponowanej powierzchni narożnej, który – w naszym założeniu – będzie „perełką” Hi Piotrkowska.

Jaki brand może stać się taką „perełką”? Oryginalny czy popularny koncept?

– Biznesowo, większe szanse powodzenia ma marka popularna, daleka od fast-foodu i wychodząca naprzeciw najnowszym trendom gastronomicznym.

Najnowsze statystyki pokazują, że 70 proc. osób woli wybrać restaurację posiadającą w menu zdrowe opcje. Ważną rolę odgrywać zaczyna posiłek śniadania, wegańska i wegetariańska oraz lokalna kuchni nadal jest trendzie i stanowi obiecującą niszę dla restauracji.

Prowadzimy rozmowy z wieloma firmami, ale temat tej powierzchni jest wciąż otwarty. Liczymy na to, że do końca października 2019 zamkniemy część parteru  kompletem najemców.

Rozmawiała Ewelina Zezula

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl