Atrium stawia na trafnie sprofilowany tenant mix i angażującą przestrzeń

Zmiany demograficzne – dojrzewanie nowych pokoleń konsumentów i przyspieszająca urbanizacja oraz stały wzrost zamożności społeczeństwa – powodują, że zmienia się także postrzeganie funkcji oraz organizacja sektora handlowego. Klienci oczekują dzisiaj od centrum handlowego wygody, szerokiej  i uzupełniającej się oferty w jednym miejscu oraz inspiracji do ciekawego i jakościowego, kreatywnego spędzania wolnego czasu. Grupa Atrium – jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej – bacznie przygląda się rynkowi retail w Polsce i na świecie.

Grupa Atrium jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019

– Obserwujemy nadchodzące trendy i ewolucję tych już istniejących, unowocześniamy nasze obiekty i profilujemy dobór marek, wkomponowując je w istniejące już i przyszłe portfolio najemców. Trafnie zbudowana oferta handlowa, oddająca styl życia, zainteresowania i wartości lokalnego klienta oraz charakter dzielnicy wspiera budowanie relacji odwiedzających nas gości z obiektem oraz wpływa na jego lojalność i chęć powrotu do centrum – komentuje Anna Dafna, Deputy CEO i CFO w Atrium Poland Real Estate Management.

Po sprzedaniu w lipcu 2019 dwóch centrów handlowych – Atrium Koszalin w Koszalinie i Atrium Felicity w Lublinie – Atrium Poland Real Estate Management zarządza portfelem 20 nieruchomości handlowych. 36 proc. tego portfela znajduje się w Warszawie – po przejęciu King Cross za 43 mln EUR w czerwcu 2019 r. stanowi go już 5 obiektów handlowych w stolicy Polski. Tylko w ubiegłym roku spółka podpisała na polskim rynku ponad 400 kontraktów, z czego więcej niż połowa to nowe umowy na łączną powierzchnię niemal 65 tys. mkw.

Strategia komercjalizacji Grupy Atrium

Obecnie strategia komercjalizacji firmy koncentruje się na poprawie jakości portfela, pracach nad modernizacją i rozbudową głównych aktywów, stałym podnoszeniu standardu części wspólnych poprzez rozwój atrakcyjnej architektury, zakresu dostępnych usług oraz jakości i atrakcyjności doświadczeń na ścieżce wizyty klientów. Dobrym tego przykładem jest program przebudowy i rozbudowy obiektów Atrium w Warszawie –Atrium Promenada, Atrium Targówek i Atrium Reduta.

W 2018 roku spółka nabyła położony w sercu Warszawy kompleks handlowy Wars Sawa Junior, stając się właścicielem czterech flagowych obiektów handlowych w stolicy Polski o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) około 550 tys. mkw. W ostatnich dniach czerwca 2019 r. stołeczne portfolio uzupełnił piąty obiekt – King Cross Praga.

Atrium Promenada zyskała aż 44 nowe salony w najnowszych konceptach sprzedażowych, w tym 22 polskie premiery międzynarodowych i lokalnych marek, głównie modowych i kosmetycznych.

W Atrium Targówek powstała nowa aleja modowa z 32 sklepami w najświeższych konceptach handlowych i premierową ofertą aż 27 marek, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, nieobecnych wcześniej w centrum. Jako flagowe centrum rodzinne, Atrium Targówek zostało także wyposażone w nową aranżację food courtu, sprzyjającą spotkaniom i wspólnemu spędzaniu czasu przy posiłku, a jednocześnie w funkcjonalności sprzyjające rodzicom z małymi dziećmi.

W Atrium Reduta powstało sześciosalowe kino Cinema3D i nowoczesny klub fitness – CityFit. Obecnie trwają relokacje najemców lifestylowych i przygotowania do stworzenia strefy food court oraz dalszego poszerzenia funkcjonalności centrum o nowe strefy.

Nowoczesne strefy food court w centrach Atrium

Grupa Atrium koncentruje się również na dalszym wzmacnianiu segmentu leisure & entertainment. Doskonałym przykładem strategii Atrium w tym zakresie jest Republika Smaku – nowa strefa gastronomiczna w Atrium Promenada, nawiązująca do coraz popularniejszego w Europie konceptu food hall. Republika Smaku stanowi niezwykle efektowne połączenie stylu retro, przywodzącego na myśl szyk dawnych francuskich kafejek i bistr oraz stylu boho, bliskiego niezobowiązującemu klimatowi nowojorskich lokali. Nowy food court zapewnia gościom centrum kuszącą aromatami, grą świateł i gwarem rozmów przestrzeń, gdzie można wspólnie cieszyć się nowymi smakami podczas wspólnych posiłków z rodziną lub przyjaciółmi.

– Centra handlowe stają się trzecim miejscem po domu i pracy, w którym konsumenci spędzają czas wolny. Naszym zadaniem jest zapewnienie im przestrzeni z bogatą, zgodną z ich oczekiwaniami
i aktualnymi trendami ofertą – tak, by chcieli pozostać u nas jak najdłużej. Potrzeby konsumentów różnią się jednak w zależności od lokalizacji. Pytamy więc naszych klientów, co jest dla nich ważne i na czym im zależy, by jeszcze lepiej ich poznać i zrozumieć. Wierzę, że w efekcie realizowanych przez nas transformacji kluczowych obiektów Atrium, dzięki ścisłej i efektywnej współpracy z najemcami, wdrażanym innowacjom oraz inicjatywom angażującym lokalne społeczności jesteśmy w stanie tworzyć miejsca, które przyciągają, zatrzymują, dostarczają wrażeń i pozwalają wartościowo spędzać w nich czas – mówi Anna Dafna.

Piąty Wymiar – community center w sercu lokalnej społeczności

Grupa Atrium angażuje się coraz silniej w budowanie relacji z lokalną społecznością. Przykładem działania nakierowanego na integrację społeczności sąsiedzkiej jest community center, Piąty Wymiar – Twórcza Przestrzeń Promenady. W tej kreatywnie zaaranżowanej i gościnnej przestrzeni można rozwijać umiejętności i pasje, uczestnicząc w bezpłatnych spotkaniach z inspirującymi ludźmi, regularnych warsztatach, zajęciach sportowych, działaniach twórczych, stymulujących rozwój i rozbudzających zainteresowania.

Obiekty handlowe Atrium to nie tylko wygodna i nowoczesna przestrzeń handlowa, ale także przyjazne przestrzenie i inspirujące miejsca, które zachęcają do tego, by zatrzymać się na chwilę, pozostać tam na dłużej i regularnie powracać.

Atrium European Real Estate Limited

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy znajdują się 32 centra i nieruchomości handlowe zlokalizowane w czterech krajach, o wartości rynkowej 2,7 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej ponad 870 000 mkw. W pierwszym półroczu 2019 roku Atrium odnotowało przychody z najmu netto w wysokości 92,4 mln euro. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS.

Wszystkie projekty Grupy Atrium zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl