Hugo Boss: sprzedaż rośnie wolniej niż zakładano

salon-hugo-boss-klif

Niemiecka marka Hugo Boss zanotowała w II kwartale 2019 roku 2 proc. wzrost sprzedaży. Wyniosła ona, w skali globalnej, 675 mln euro. To mniej, niż się spodziewano.

Zysk operacyjny, osiągnięty w tym okresie, wzrósł o 3 proc. i wyniósł 76 mln euro.

Zarząd spółki szczególnie niezadowolony jest z wyników osiągniętych na rynku amerykańskim. Sprzedaż spadła tam o 3 proc. rok do roku. Na drugim biegunie znalazł się rynek azjatycki. Tam sprzedaż Hugo Boss wzrosła aż o 8 proc. Jeżeli chodzi o rynek europejski, to sprzedaż we Francji wzrosła o 6 proc., w Wielkiej Brytanii o 2 proc., a na rodzimym rynku niemieckim obroty spadły o 5 proc.

Biorąc pod uwagę wyniki po 6 miesiącach, zarząd Hugo Boss minimalnie obniżył prognozy finansowe za cały 2019 rok. Obecnie szacuje się wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. rok do roku.

Hugo Boss: cyfrowa transformacja pochłania zyski

Przypomnijmy, że w I kwartale 2019 roku jej globalne obroty wyniosły 664 mln euro uwzględniając zmienny kurs walut. To o 1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W samej Europie sprzedaż w tym okresie wyniosła 424 mln euro, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna wyniosła w tym okresie 397 mln euro, 3 proc. więcej w ujęciu rok do roku.

Hugo Boss zanotował jednak w I kwartale znaczący spadek zysków. Wynik EBIT wyniósł w tym okresie 55 mln euro, czyli 22 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym samym czasie zysk netto spadł o 21 proc. do 39 mln euro. Jak podkreślają jednak władze spółki, te rezultaty to w dużej mierze efekt wysokich nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na cyfrową transformację całej firmy.

Międzynarodowa sieć sprzedaży Hugo Boss

Hugo Boss to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją odzieży i perfum. Zostało założone w 1924 roku. Szacowana wartość firmy wynosi ok. 1,8 mld euro. Na koniec 2018 roku Hugo Boss posiadał 442 sklepy własne, o 3 więcej niż rok wcześniej. W trakcie ostatnich 12 miesięcy Hugo Boss otworzył 13 nowych sklepów, przede wszystkim w Europie i Chinach. Firma otworzyła również 12 sklepów Hugo w nowym koncepcie. Są one zlokalizowane w głównej mierze w największych metropoliach takich jak Londyn czy Paryż.  Równocześnie sieć musiała zamknąć 22 sklepy w lokalizacjach, w których kończyły się umowy najmu. W Polsce działa kilkanaście salonów tej marki, zlokalizowanych w największych miastach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl