Armani kończy trzeci rok z rzędu na minusie

Luksusowa włoska marka Armani przechodzi trudny okres. Firma zanotowała kolejny spadek sprzedaży, a zysk netto spadł o ponad 50 proc. Giorgio Armani, właściciel marki, zapowiada jednak, że nie traci optymizmu i liczy na poprawę wyników już w obecnym roku finansowym.

W ostatnim roku finansowym (2018) włoska marka zanotowała spadek obrotów o 8 proc. Obecnie wynoszą one 2,1 mld euro licząc po stałych kursach walut. Zysk brutto spadł w tym okresie aż o 37,3 proc. W 2017 roku wyniósł on 242,4 mln euro, a w 2018 już tylko 152 mln euro. Co więcej, zysk netto spadł o ponad 50 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Armani ponosi koszty reorganizacji firmy

Słabe wyniki mogą być rezultatem przeprowadzonej w 2017 roku reorganizacji całej firmy. To wówczas zdecydowano się skoncentrować na rozwoju trzech głównych marek – Giorgio Armani, Emporio Armani i Armani Exchange – kosztem tych “tańszych”, czyli Armani Jeans i Armani Collezioni. Wiosną 2018 roku obie marki zostały “wchłonięte” przez podstawowe brandy, czyli Empori Armani i Armani Exchange. To doprowadziło do wzrostu kosztów przy równoczesnym spadku przychodów.

Restrukturyzacja pochłania coraz większe koszty. W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne wzrosły aż o 28 proc. i wyniosły 106 mln euro. Aby wesprzeć cały proces, firma została wzmocniona dwoma nowymi dyrektorami zarządzającymi. Zostali nimi Guiseppe Marsocci i Daniele Ballestrazzi.

Marka Armani zadebiutowała w Polsce

Pierwszy w Polsce sklep Armani Exchange został otwarty w warszawskiej Galerii Mokotów jesienią 2018 roku. To kolejna marka z portfolio Gpoland Group, która pojawiła się na polskim rynku z salonem monomarkowym.

Salon Armani Exchange o powierzchni 140 mkw. został urządzony według najnowszej koncepcji marki: surowa stal, drewno i beton przywołują industrialne wnętrze nowojorskiego loftu. Armani Exchange powstał w Stanach Zjednoczonych na początku lat 90. Obecnie jest częścią grupy Giorgio Armani S.P.A. Linia A|X skierowana jest do młodego pokolenia, którego kreatywność, ekspresja łączą się z ciągłym pragnieniem wyróżniania się z tłumu miejskiej dżungli. Męskie i damskie kolekcje Armani Exchange przepełnione są kolorami, nowoczesnym designem i oryginalnym wykończeniem. Odzież sportowa zostaje na nowo zdefiniowana, aby nadać jej silny, modowy charakter – urban style. W ofercie salonu są również dostępne zegarki i okulary.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl