Dwukrotny wzrost przychodów właściciela marki Coccodrillo w I półroczu 2019

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w pierwszym półroczu br. uzyskała 224,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o przeszło 100 proc. r/r. Zysk EBITDA wzrósł o ponad 31 proc. r/r i ukształtował się na poziomie 16,4 mln zł. CDRL koncentruje się na integracji i optymalizacji działalności podmiotów wchodzących w skład Grupy od początku 2019 r.

– Wyniki Grupy CDRL po pierwszym półroczu 2019 r., są zgodne z naszymi założeniami i wynikają z prowadzonego procesu optymalizacji Grupy, która jest dużo większa niż jeszcze w ubiegłym roku. Nie obrazują jeszcze pełnego potencjału Grupy, natomiast pierwsze symptomy zmian można zauważyć w wynikach II kwartału, który był istotnie lepszy niż I kwartał – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

Ekspansja Grupy CDRL

W II kwartale Grupa CDRL wypracowała 116,7 mln zł przychodów. W tym okresie zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 6,2 mln zł natomiast zysk netto wyniósł 5,2 mln zł. Jest to istotny wzrost względem I kwartału, w którym przychody ukształtowały się na poziomie 108,0 mln zł, a spółka odnotowała stratę netto wysokości 4,9 mln zł. Od początku 2019 roku Grupa przeprowadziła szereg przejęć, które istotnie wpłynęły na zwiększenie skali jej działalności.

Od 1 stycznia 2019 roku CDRL jest większościowym właścicielem w spółce DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Spółka DPM posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

Wraz z początkiem 2019 roku, Grupa CDRL  objęła również pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion oraz 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Koszt zakupu części przejmowanych podmiotów wyniósł odpowiednio, 1,35 mln USD i 8 mln zł. Tym samym Grupa została wzbogacona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki.

– Pierwsze półrocze było dla nas intensywnym okresem pracy nad uporządkowaniem, konsolidacją i kształtowaniem nowego kierunku rozwoju Grupy po dokonaniu przejęć. Wyniki sprzedażowe już potwierdzają słuszność realizowanych projektów, wynik na poziomie zysków wymaga od nas jeszcze trochę pracy. W kolejnych miesiącach będziemy podejmować dalsze działania w kierunku umocnienia pozycji Grupy CDRL zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach. – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

Portfolio Grupy CDRL

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria.

W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl