AmRest planuje uruchomić 300 restauracji. Na razie otworzył 84

Grupa AmRest podtrzymuje po pierwszym półroczu cele całoroczne dotyczące liczby otwarć restauracji, tempa wzrostu przychodów i wysokości marży EBITDA – poinformowali przedstawiciele spółki.

Spółka podtrzymuje, że otworzy w tym roku ok. 300 restauracji brutto. W I połowie roku otwarte zostały 84 lokale. W całym 2019 roku nakłady inwestycyjne, bez uwzględnienia fuzji i akwizycji, mają wynieść ok. 250 mln euro. – Z optymizmem patrzymy na cały rok. Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy założone wcześniej cele – deklaruje Peter Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

Jak poinformował AmRest, wzrost przychodów ma osiągnąć w tym roku tempo ok. 25-30 proc. rok do roku. W pierwszym półroczu 2019 roku przychody grupy AmRest wzrosły o 30,4 proc. rok do roku do 927,7 mln euro. Marża EBITDA (bez MSSF16) spadła o 0,2 p.p. do 10,2 proc.

AmRest: pozytywne wyniki na wszystkich rynkach

W drugim kwartale 2019 roku wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły 483 mln EUR i były o 32,5 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 32,8 procent.

Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w Q2 2019 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych 15 restauracji KFC we Francji , sieci Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q2 2019 wzrosły o 18,3 procent.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w Q2 2019 203 mln EUR, co stanowi wzrost o 18,0 proc. w porównaniu do Q2 2018. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 19,1 procent.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2019 kształtowała się na poziomie 196 mln EUR i była o 56,5 proc. wyższa, niż przed rokiem. Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q2 2019 68 mln EUR i były o 19,8 proc. wyższe, niż przed rokiem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl