KiK: sukces dyskontów polega na tym, że klient nie musi iść na kompromisy

– Jeśli centrum handlowe chce osiągnąć sukces, musi spełniać wiele funkcji. Przede wszystkim powinno nadążać za dynamicznym stylem życia klientów, a proponowana oferta odpowiadać na panujące trendy. Dotyczy to nie tylko galerii handlowych, ale po części także samych najemców. Jako KiK świetnie odnaleźliśmy się w tej sytuacji – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Przedstawiciele sieci KiK będą uczestnikami jesiennej edycji Shopping Center Forum – stoisko 1.7

– Nasza oferta zaprojektowana jest w taki sposób, by zaspokoić różne potrzeby. Jest korzystna cenowo, zgodna z obowiązującymi trendami, a produkty są dobrej jakości. Klient ceniący swój czas i komfort chętnie zagląda do dyskontów, ponieważ są to miejsca, które nie zmuszają go do kompromisów – może kupić to, co modne, dobre, a w dodatku niedrogie. Dlatego nie boimy się tego etapu w sektorze retail, jesteśmy na niego przygotowani – komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Od kilku lat możemy obserwować ewolucję dyskontów w Polsce. Ich pozycja na rynku wciąż się umacnia, a Polacy nieprzerwanie wybierają je jako miejsce robienia zakupów. Z czego to wynika? Gdzie należy się doszukiwać źródeł tego sukcesu? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie jednego z dyskontów – marki KiK.

Marka KiK chętnie widziana w galeriach handlowych

Co przyciąga klientów do galerii handlowych? Odpowiedź jest prosta: marki – dobrze dobrany tenant mix. Chociaż aktualnie wymaga się od centrów handlowych, by były nie tylko miejscem zakupów, ale raczej miejscem do spędzania wolnego czasu to wciąż właściwy dobór najemców jest fundamentalną kwestią. Zarządcy centrów doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego budując portfel najemców dbają o to, by wśród nich znalazły się także dyskonty.

Oczekiwania Polaków rosną, ale atrakcyjna cena jest tym, co wciąż odgrywa niezwykle ważną rolę. Łowienie okazji płynie we krwi polskich klientów. Szukają promocji, ale chętniej wybierają te miejsca, które oferują niską cenę na co dzień. Prawdopodobnie to właśnie sprzyja popularności dyskontów.

– Od początku naszej 25-letniej obecności na rynku europejskim cena była najistotniejszym kryterium w budowaniu oferty KiK. I to się nie zmieniło. „Stale niskie ceny” to kluczowe hasło w odniesieniu do naszego asortymentu – dbamy o to, by nasi klienci zawsze mogli zrobić zakupy w atrakcyjnych cenach. Zwracamy także uwagę na wysoką jakość produktów i ich zgodność z najnowszymi trendami. Te trzy kwestie to cechy charakterystyczne dla zakupów w KiK – mówi Mariusz Kulik.

Nie podlega wątpliwości, że budżet zakupowy to dla polskiego klienta niezwykle istotna kwestia. Czy jednak wystarczy oferować coś za niewielkie pieniądze, by osiągnąć sukces? Czy może wręcz przeciwnie – Polacy szukają niskich cen, ale są w stanie zapłacić więcej za zakupy w miejscach, w których doświadczają różnych wrażeń, gdzie jest to dla nich przyjemnością?

Nowa aranżacja sklepów KiK

– Jak już wspominałem, sukces dyskontów polega na tym, że klient nie musi wybierać między jednym a drugim, nie musi iść na kompromisy. A przynajmniej tak właśnie jest w KiK. Nasza oferta przyciąga, ale dbamy o to, by wizyta w KiK dostarczała dobrych emocji. Analizując customer journey zauważyliśmy, że istnieje przestrzeń, by wzmocnić pozytywne doświadczenia zakupowe naszych klientów. Dlatego wprowadziliśmy zmiany w koncepcie wizualnym sklepów. Pojawił się nowy sposób ekspozycji, inne meble, inny układ – wszystko po to, by jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, dzięki czemu zakupy w KiK staną się jeszcze bardziej intuicyjne, co jest niezwykle istotne przy tak zróżnicowanej ofercie, jak nasza. Dodatkowo, dzięki tym działaniom będziemy mogli na tej samej przestrzeni zaprezentować jeszcze większą ilość produktów, a to jest ważne nie tylko z naszej perspektywy, ale także z punktu widzenia naszych klientów. To nowy etap w historii KiK, ale zmiany są synonimem rozwoju, są nieodłącznym elementem funkcjonowania marki dynamicznej i elastycznej, a taką staramy się być – podsumowuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął się pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżację przestrzeni. Do końca roku zostanie otworzonych ok. 30 sklepów KiK, co pozwoli marce przekroczyć liczbę 300 sklepów w Polsce. Sieć wybiera miejsca o powierzchni co najmniej 650 mkw., z komfortowym dostępem do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwości atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl