Najemcy Gemini Park Bielsko-Biała inwestują w dodatkowe metry

Aż 7 najemców Gemini Park Bielsko-Biała podjęło właśnie decyzję przedłużeniu umów najmu z Gemini Park Bielsko-Biała.

Rośnie liczba najemców, którzy przedłużają umowy najmu z Gemini Park Bielsko-Biała. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy taką decyzję podjęło aż 48 partnerów biznesowych galerii, z czego 11 marek dodatkowo oprócz przedłużenia umowy, zdecydowało się także na inwestycję w większy metraż swojego sklepu.

Właścicielem obiektu jest spółka Gemini Holding, wystawca jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE.

Najemcy zostają w Gemini Park

Także ostatnie tygodnie przynoszą kolejne umowy. Aż 7 najemców podjęło właśnie decyzję dalszym rozwoju w Gemini Park, przy czym 4 powiększyło już swoje sklepy (Wittchen, Apteka ZIKO, MDM, Materace). W dodatkowy metraż zainwestują już niebawem marki Greenpoint oraz Diverse. Martes Sport dalej będzie natomiast działał w swoim dotychczasowym lokalu. W sumie prolongaty umów w 2019 roku objęły 6 tys. mkw.

– Fakt, że ponad 95 proc. najemców obecnych w galerii podjęło decyzję o przedłużeniu umów, a w wielu przypadkach także o powiększeniu lokali i modernizacji, pokazuje, jak dużym zaufaniem cieszy się obiekt w oczach polskich i zagranicznych marek. Co więcej, to najlepszy przykład na to, że nasi stali partnerzy dostrzegają wciąż ogromny potencjał biznesowy Gemini Park i widzą w naszym centrum solidnego partnera w regionie – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Wpływ na to ma dziś kilka kluczowych czynników. – Najemcy doceniają silną pozycję Gemini Park na lokalnym rynku. Widzą, jak dynamiczny rozwój obiektu przyniosły ostatnie lata oraz jak zmieniło się postrzeganie galerii wśród mieszkańców regionu. Zauważają także, że systematycznie przybywa klientów, nie tylko z Bielska-Białej, ale również z pozostałych miejscowości na Podbeskidziu. To z kolei bezpośrednio wpływa na ich wyniki – mówi.

Przyrost klientów po rozbudowie

I faktycznie, od swojej rozbudowy w 2014 roku obiekt notuje dynamiczny przyrost liczby klientów. W 2018 roku w porównaniu do 2013 ich liczba wzrosła tu o ponad 100 proc., zamykając się rocznym, rekordowym wynikiem ponad 5,3 mln klientów. Gemini Park jest dziś jedną z nielicznych galerii w regionie, która pomimo spadków odwiedzin notowanych na rynku, utrzymuje stały przyrost liczby klientów.

W 2018 roku ich liczba wzrosła tu o 1,2 proc., w efekcie czego galeria utrzymała się 3 punkty proc. ponad indeksem krajowym Reindex. Również I połowa 2019 roku przynosi wzrosty. Nie bez znaczenia dla najemców pozostają także rosnące obroty najemców i samej galerii. Tylko w 2018 roku wzrosły one tu o 11 proc. w stosunku do 2017 roku. To sprawiło, że obroty galerii w minionym roku utrzymały się aż 9,5 punktu proc. ponad indeksem krajowym.

Nowy wizerunek galerii

Do dalszego rozwoju przekonuje także skuteczna strategia pozycjonowania obiektu, którą wdrożono tuż po rozbudowie w 2014 roku. – W 5 lat galerii udało się zbudować przyjazny wizerunek galerii rodzinnej, oparty na szerokiej ofercie handlowej i rozrywkowej, ale także na atrakcjach pozahandlowych oraz wydarzeniach kierowanych do całych rodzin. Najemcy dostrzegają także efektywny sposób komunikacji galerii z klientem, który wpływa na pozytywny odbiór obiektu w regionie, a tym samym i na rosnący footfall – mówi Brączek.

Nie bez znaczenia są także metamorfozy, jakie przechodzi sam obiekt. – Stale pracujemy nad customer experience, podnosząc komfort robienia zakupów w galerii. Tylko w tym roku w centrum powstały m.in. nowe strefy relaksu ze strefą eventową oraz pojawiły się nowe atrakcje w Parku „W DECHE!” Przygotowujemy także modernizację strefy food court. Ta ma zyskać m.in. nowe miejsca i nowy podział – wylicza Brączek.

– Gemini Park ma dziś cały zestaw argumentów, który przekonuje marki nie tylko do dalszego rozwoju swojej działalności w galerii, ale także do kolejnych inwestycji, np. w większy lokal, relokację czy wprowadzenie nowego konceptu handlowego. Widzimy, jak na przestrzeni lat rośnie zaufanie oraz jak najemcy cenią sobie obecność w galerii, która tworzy im komfortowe warunki do rozwoju biznesu – dodaje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl