Galeria Jurajska kontynuuje modernizację wnętrz i otoczenia

Mająca w tym roku 10 lat Galeria Jurajska od ponad 3 lat, etapami modernizuje swoje wnętrze i otoczenie. Dzięki już zrealizowanym pracom, udało się m.in. stworzyć nowoczesną strefę food court, nowe poczekalnie i strefy wypoczynkowe, w tym jedną z gigantycznymi akwariami, a także oddać do użytku nowe parkingi dla samochodów, rowerów i motocykli. Właścicielem galerii jest GTC S.A. – wystawca Shopping Center Forum 2019 CEE.

Inwestycje zaowocowały także stworzeniem mającego aż 8,5 tys. mkw. ogrodu miejskiego na bulwarach Warty, konstrukcją gigantycznego Zegara Jurajskiego z największą na świecie, bo mającą aż 15 m, ścianą wodną czy wdrożeniem najnowocześniejszego w Polsce systemu parkingowego z aplikacją do odszukiwania aut.

Ewolucja Jurajskiej

Także ostatnie tygodnie przynoszą szereg prac. Niedawno zakończyła się modernizacja dwóch wejść z parkingu wielopoziomowego na poziomie 0 i +1 galerii.  Wkrótce z kolei ruszy remont wejścia na poziomie -1, które dedykowane jest Biedronce. Podobnie, jak przypadku poprzednich remontów, tak i tu wymienione zostaną płytki podłogowe, oświetlenie oraz wykonana zostanie nowa aranżacja zewnętrznych i wewnętrznych.

Kontynuowane są też prace na pasażu na poziomie +1. W zeszłym roku wymieniono tam część posadzki. W tym roku realizowany jest ciąg dalszy remontu. Ten zaowocował też stworzeniem nowych stref wypoczynku. Jedna z nich stanęła w sąsiedztwie sklepów House i Sinsay, które niedawno powiększono. Prace na pasażu +1 planuje zakończyć się w październiku. W sumie obejmują on powierzchnię ponad 4,1 tys. m kw.

– Jurajska ewoluuje. Od ponad 3 lat realizujemy zakrojone na szeroką skalę prace modernizacyjne, które prowadzimy zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Ich główny cel, to stworzyć niezwykle komfortową przestrzeń zakupową, łączącą w sobie tradycyjne funkcje galerii handlowej z nowymi, jakie podpowiadają rynkowe trendy – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Kolejna inwestycja

Nie dziwić więc powinna kolejna planowana inwestycja. Centrum handlowe chce rozszerzyć w swoich wnętrzach strefę dydaktyczno-wypoczynkową z akwariami. Na poziomie +2 stanąć mają kolejne dwa akweny. W jednym znaleźć będzie można 10 gatunków ryb ławicowych, w drugim 15 gatunków ryb drapieżnych. Przy zbiornikach pojawią się także informacje o ekosystemach oraz o zwyczajach ryb.

Będzie to kontynuacja inwestycji w Galerii Jurajskiej. Na poziomie +2 można już znaleźć podobną strefę, w której znajdują się gigantyczne zbiorniki słodko- i słonowodne. Wypełniają je stworzenia zamieszkujące egzotyczne morza i oceny, a także ryby ze słodkich wód. Przy każdym z akwariów znajduje się  także ekran dotykowy z przewodnikiem. Projekt w 2017 roku znalazł się wśród nominowanych do nagrody ICSC Solal Marketing Awards.

– Zachęceni popularnością wcześniejszej inwestycji, kontynuujemy ten kierunek, rozwijając kolejną strefę łączącą w sobie wypoczynek i dydaktykę, a zwłaszcza popularyzację wiedzy o morskich ekosystemach. Tworzymy tym samym unikalną atrakcję, ale także miejsce, które może być wykorzystywane przesz lokalne przedszkola i szkoły do organizacji lekcji ekologii i biologii, tak jak to ma miejsce od 2 lat na poziomie +2 galerii – mówi Borecka-Suda.

Ale to nie jedyna inwestycja związana z… ekologią. W otoczeniu galerii sadzone są właśnie nowe drzewa i rośliny ozdobne. Podobne prace prowadzone są także na terenie Bulwarów Jurajskich nad Wartą. Galeria tworzy także swoim roślinom system automatycznego nawadniania. Wymieniana jest także mała architektura oraz powiększany jest parking dla rowerzystów przy wejściu głównym od ul. Krakowskiej.

– Motorem zmian w Jurajskiej jest zmieniający się rynek oraz oczekiwania klienta i najemców. Z galerii typowo handlowej, dzięki inwestycjom w przestrzeń w ostatnich latach staliśmy się miejscem, które umiejętnie łączy zakupy z rozrywką, czasem wolnymi i atrakcjami poza handlowymi.  Tym samym nabraliśmy wielu cech galerii społecznościowej, czyli miejsca, w którym nie tylko robimy udane zakupy, ale także możemy się zrelaksować – mówi Borecka-Suda.

49 tys. mkw. GLA

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie. Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób.

W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych.

Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2 tys. samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl