SCF 2019 CEE: kluczowe znaczenie sektora F&B

Warunki i kierunki rozwoju przestrzeni gastronomicznych oraz trendy w segmencie Food&Beverage będą istotnymi tematami poruszanymi podczas Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. W Forum weźmie udział rekordowa liczba sieci handlowych reprezentujących branżę gastronomiczną. REJESTRACJA na SCF trwa.

Sektor gastronomiczny będzie miał mocną reprezentacją na SCF. Wśród partnerów gastronomicznych Forum są chociażby takie firmy jak: Wrocławska Akademia Kulinarna, Kuchnia Marche, Olimp, Lodolandia, czy Mihiderka, które zaprezentują bogatą i różnorodną ofertę kulinarną swoich marek. Dużą część targów stanowić będą również stoiska mające formę bezpłatnych restauracji i kawiarni (m.in. Pizza Hut, Starbucks, Green Cafe Nero, So! Coffee).

Przewodnim tematem części konferencyjnej Forum, obok poszukiwań ścieżek rozwoju rynku nowoczesnego handlu detalicznego, kwestii związanych z nowymi technologiami, logistyką, czy najnowszymi trendami w aranżacji wnętrz będzie rosnące znaczenie sektora F&B i stref gastronomicznych.

Oczami najemcy

– Wysoka jakość jedzenia i obsługi, emocjonalne postrzeganie marki przez klienta, jej autentyczność i naturalność, pozytywny wizerunek naszych brandów są w tym momencie dla nas priorytetem. Nie wyobrażam sobie, że nie podejmujemy działań na rzecz poprawy czy udoskonalenia każdego z tych aspektów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. – Każdy poziom naszej działalności przeszedł w ostatnim półroczu zewnętrzny i wewnętrzny audyt; jego wyniki pozwoliły nam stworzyć strategię działania na kilka następnych lat. Od zawsze chcemy być jak najbliżej klienta i jego potrzeb; zdajemy sobie sprawę ze zmian jakie zachodzą w handlu i gastronomii; cyfryzacja, coraz większy udział nowych technologii, estetyzacja jedzenia, unifikacja i standaryzacja marek przy jednoczesnych trendach na rzecz – oszczędnego gospodarowania zasobami, zachowania autentyczności i naturalności. Bycie wiarygodnym na każdym poziomie działalności nie jest już opcją dla marki – jest wymogiem – dodaje.

Podczas SCF przedstawiciele prężnie działających sieci gastronomicznych powiedzą, jak z ich perspektywy wyglądają możliwości rozwoju w Polsce. W panelu dyskusyjnym Colliers International na temat warunków rozwoju przestrzeni gastronomicznych w centrach handlowych, obiektach mixed-use i na ulicach handlowych wezmą udział Piotr Niemiec (Prezes Zarządu, Gastromall Group), Anna Krajewska (Prezes Zarządu, Salad Story) oraz Michał Motz (Prezes Zarządu, Varsovia Food Company). Panel poprowadzi Marta Machus-Burek, Partner, Retail Agency | Retail Advisory Services, Colliers International. Termin: 25 września, g. 14:15-15. 

scf-2019-awards-gastronomia-olimp

Perspektywa zarządcy

Eksperci branży retail nie mają wątpliwości, że rośnie zapotrzebowanie na koncepty gastronomiczne w Polsce, dlatego też inwestycja w rozwój stref food courtowych jest naturalnym kierunkiem rozwoju. – Dekadę temu około 5 proc. powierzchni centrów handlowych przeznaczono na gastronomię, dzisiaj jest już to 20-30 proc. Obecnie coraz częściej i chętniej podróżujemy, a wracając do kraju chcemy odnaleźć smaki z odbytych podróży – podkreśla Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami, Savills. – Współczesne food court-y oraz strefy restauracyjne w obiektach handlowych zachęcają do wspólnych spotkań, a ciekawie zaaranżowana przestrzeń dodatkowo pozytywnie wpływa na doświadczenia klienta czerpane z przebywania w danym obiekcie – dodaje.

Jakie jednak działania należy podjąć, żeby stworzyć atrakcyjną przestrzeń, która przyciągnie klientów? O roli zarządców centrów handlowych i innych instytucji komercyjnych wobec nowych trendów w przestrzeni F&B Marta Mikołajczyk-Pyrć podczas SCF porozmawia z ekspertami: Hadley’em Dean’em (Chief Executive Officer, EPP), Paul’em Cawood’em (Group Director, Sierra Balmain) oraz Adą Walentek (Operations Leader, Ceetrus Polska). Termin: 25 września, g. 15-15:45. 

Wygląd ma znaczenie

Przysłowiową kropką nad „i” rozmów o gastronomii na Shopping Center Forum 219 CEE będzie dyskusja z perspektywy firm architektonicznych, które na co dzień współpracują z centrami i sieciami handlowymi aranżując dla nich przestrzenie. O tym, jak istotne jest zaufanie ekspertom ostatnio mówiła Aleksandra Zalska z firmy Marro, która wykonała ponad 100 realizacji w centrach handlowych (m.in.  food courty, coworkingi, strefy relaksu): –  Opracowywaliśmy niedawno projekt remodelingu food courtu w obiekcie poza Warszawą. Inwestor czuł, że dotychczasowa aranżacja nie odpowiada aktualnym tendencjom, pozwolił nam działać. Poprzez zabiegi takie jak: uporządkowanie przestrzeni, podział na strefy, wprowadzenie zieleni, sprawiliśmy, że miejsce stało się bardziej kameralne. W efekcie goście galerii chętniej i dłużej w niej przebywają, a obroty wzrosły o ok. 20 proc. (wg szacunków inwestora) – tłumaczyła.

W panelu dyskusyjnym SCF „Wizja, projekt, realizacja: nowe koncepty stref food court” z udziałem projektantów i wykonawców przestrzeni gastronomicznych w centrach handlowych wezmą udział Paul Ayre (Dyrektor, VSF-Cretative), Radosław Sojka (Współwłaściciel, MSA) oraz Robert Pełka (Prezes Zarządu, Marro). Moderatorem dyskusji będzie Agnieszka Zygmunt – Partner, Funkciona. Termin: 26 września, g. 13:15-14. 

SCF 2019 CEE

Shopping Center Forum 2019, czyli największe spotkaniem rynku centrów handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, odbędzie się 25-26 września br. w Centrum Konferencyjnym Expo XXI w Warszawie. W Forum weźmie udział ponad 1,8 tys. uczestników, w tym ok. 500 przedstawicieli sieci handlowych. Blisko 80 wystawców i partnerów zaprezentuje ponad 400 projektów. SCF 2019 CEE to także Welcome Mixer i After Party, w którym podczas poprzedniej edycji wzięło udział ponad 800 osób.

ZAREJESTRUJ SIĘ na Forum klikając w LINK. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl