Rynkowy sukces Starbucksa. Sieć stawia na galerie

Starbucks, którego europejskim operatorem jest firma AmRest, istnieje w Polsce od 10 lat i cieszy się sporą popularnością. Znana kawiarnia zdobyła sympatię gości nie tylko dzięki rozbudowanej ofercie kawy i możliwości jej personalizowania, ale też dostępności. Starbucks sukcesywnie się rozwija i ku uciesze Polaków otwiera się w kolejnych lokalizacjach. Mocną pozycję sieci na rynku potwierdzają tegoroczne badania Cafe Monitor, według których, mimo dużej konkurencji, Starbucks jest najczęściej wybieraną kawiarnią sieciową w Polsce.

Każdego roku Starbucks otwiera w Polsce około 5 nowych kawiarni – w sumie ma już ich ponad 70 w 9 polskich miastach. W okresie wakacyjnym funkcjonują również kawiarnie sezonowe (w tym roku np. na plaży w Sopocie). Choć rynek w Polsce jest wymagający, Starbucks docenia jego potencjał i docelowo zapowiada swoją obecność nawet w 150 lokalizacjach na terenie całego kraju.

Firma AmRest jest Partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2019 CEE Exhibition & Conference. Swoje oddzielne stoisko na SCF będzie miała Pizza Hut, gdzie uczestnicy Forum będą mogli skosztować pysznej, gorącej pizzy. Tradycyjnie już na kawę gości Forum zaprasza kawiarnia Starbucks.

AmRest: Polska coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem

Adam Mularuk, Prezydent marki Starbucks CE w AmRest zaznacza, że Polska ciągle się rozwija i z roku na rok rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny. Ma to związek z poprawiającą się sytuacją finansową Polaków, która przekłada się na ich zmianę stylu życia i podejścia do czasu wolnego. Są oni coraz bardziej aktywni i skłonni do eksperymentowania ze smakami oraz wydawania pieniędzy na przyjemności.  Według tegorocznego badania Cafe Monitor, już połowa Polaków (51 proc.) pije kawę poza domem, a najczęstszą przyczyną, dla której po nią sięgają, jest jej smak. Starbucks oferuje swoim gościom nieskończenie wiele możliwości przygotowywania kawy. W 2018 roku, z myślą o polskich konsumentach, znana marka wprowadziła na rynek alternatywę dla tradycyjnej bazy swojej kawy, mocnej i intensywnej mieszanki Espresso Roast – delikatniejszą i słodszą w smaku Blonde Roast.

Duża konkurencja, Starbucks liderem

Zdaniem Mateusza Sieleckiego, Dyrektora Regionalnego Starbucks w Polsce, wpływ na popularność sieci wśród konsumentów ma nie tylko smak czy sympatia do marki, ale też dostępność kawiarni. Choć pod względem liczebności Starbucks nie dominuje nad konkurencją, znaczącą wagę przykłada do wybierania odpowiednich lokalizacji.

– Rynek w Polsce, szczególnie Warszawa, jest wyjątkowo konkurencyjny. W okolicy naszych kawiarni w centrach miast znajdują się zwykle także lokale innych dużych graczy. Znaczącym czynnikiem decydującym o wyborze konsumentów jest wówczas przywiązanie do marki lub cena. Przebywając jednak na mieście, niekiedy spiesząc się do pracy czy na spotkanie, nie mamy czasu pokonywać kilku kilometrów byle tylko napić się ulubionej kawy. Dlatego w Starbucks z rozmysłem dobieramy nasze lokalizacje, tak aby być zawsze „po drodze”, czyli m.in. w centrach handlowych, biurowcach, przy głównych ulicach i na dworcach. Dzięki obecności w kluczowych miejscach, czyli tam, gdzie natężenie ruchu pieszego jest największe, znaczna część naszych kawiarni jest w stanie obsłużyć więcej transakcji niż niektórzy nasi konkurenci – komentuje Mateusz Sielecki. – Nasza pozycja lidera wśród sieci kawiarnianych w Polsce (Starbucks wybiera aż 23 proc. klientów kawiarni, aż dwukrotnie więcej niż konkurenta znajdującego się na drugim miejscu / Cafe Monitor 2019) to wynik wieloletniej, ciężkiej pracy i zaangażowania wielu osób – głównie naszych pracowników, którzy z chęcią podchodzą do szkoleń rozwijających ich kompetencje. Nieustannie też dostosowujemy się do oczekiwań naszych gości, budujemy więź, stając się dla nich trzecim miejscem między pracą a domem – dodaje.

Kawiarnie w centrach handlowych

Sytuacja na polskim rynku zdecydowanie sprzyja rozwojowi sieci – także w centrach handlowych, które wyróżnia największe natężenie ruchu pieszego. Ze względu na dostępność dla gości i wygodę, Starbucks coraz częściej decyduje się na kolejne otwarcia w galeriach, w których znajduje się już ponad połowa z funkcjonujących w Polsce kawiarni sieci. Już w przyszłym roku kawiarnia Starbucks powstanie w Łodzi w Hi Piotrowska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl