Największy outlet w krajach bałtyckich zaprasza do współpracy polskie firmy

Trwa budowa Via Jurmala Outlet Village, pierwszego łotewskiego miasteczka outletowego usytuowanego niedaleko Rygi. Wiosną 2020 r. zostanie otwarty I etap tej inwestycji, całość w 2021 r.

Na powierzchni 13,5 tys. mkw.  klienci będą mogli odwiedzić sklepy 70 marek. Docelowo sklepy z markowymi produktami będą zajmować powierzchnię 21,5 tys. mkw.  Miasteczko Via Jurmala Outlet Village chciałoby pozyskać wiele znanych marek, takich jak Puma, Levi’s, Pierre Cardin czy Guess, których licencje dystrybucyjne na Łotwę należą do polskich firm – negocjacje trwają.

– Do tej pory mieszkańcom tego regionu centra handlowe typu outlet, oferujące produkty znanych marek w korzystnych cenach, znane były jedynie z wizyt w krajach tzw. Starej Europy – komentuje prezes zarządu firmy deweloperskiej Outletico, Viktorija Beatričė Radzevičienė. – Innymi słowy, aby kupić stylowe, dizajnerskie ubrania, buty i wykwintne akcesoria trzeba było robić wycieczki nawet po kilka tysięcy kilometrów. Już w tej chwili trwają negocjacje z polskimi dystrybutorami takich marek jak Puma, Levi’s, Pierre Cardin czy Guess. Mamy nadzieję, że zakończą się one pomyślenie, zapraszamy też do współpracy kolejne firmy z Polski, dzięki którym ikoniczne marki zagoszczą w naszym miasteczku – dodaje.

Via Jurmala Outlet Village: oferta dla ponad 6 mln konsumentów

Według Radzevičienė głównym rynkiem dla Via Jurmala Outlet Village będą kraje bałtyckie, gdzie mieszka ponad 6 milionów ludzi. – Zgodnie z opiniami analityków, dzięki tak dużej liczbie konsumentów kraje bałtyckie są idealnym miejscem dla powstania tego typu centrum outletowego. Chcielibyśmy jednak także przyciągnąć klientów, którzy poszukują możliwości wygodnego zakupu, a mieszkają w sąsiadujących krajach – w Polsce, w Skandynawii czy krajach WNP. Będą oni mogli teraz zakupić ubrania, buty i dodatki prosto od projektantów w korzystnych cenach znacznie bliżej domu, bez potrzeby podróżowania do bardziej odległych krajów Europy – mówi Viktorija Radzevičienė.

Prezes Outletico dodała, że materiały informacyjne będą adaptowane na potrzeby konsumentów krajów sąsiadujących i wydane m.in. w językach rosyjskim i estońskim. Turyści odwiedzający Rygę będą mogli w przyszłości skorzystać też z transportu do nowego centrum outletowego specjalnie przeznaczonymi do tego celu autobusami.

Outletowe miasteczko w europejskim stylu

Sklepy zlokalizowane w miasteczku outletowym Via Jurmala Outlet Village, które budowane jest w pobliżu autostrady prowadzącej z Rygi do Jurmały, będą docelowo miały powierzchnię 21,5 tys. mkw. W ramach pierwszego etapu inwestycji powstanie obiekt o powierzchni13,5 tys. mkw. Na jego terenie znajdą się sklepy z odzieżą, obuwiem i akcesoriami znanych marek a także kawiarnie i restauracje. Zostanie on również wyposażony w plac zabaw dla dzieci. Całkowita powierzchnia inwestycji to 110 tys. mkw.

Zgodnie z koncepcją tzw. miasteczek outletowych, sklepy tam zlokalizowane będą sprzedawać odzież, obuwie i akcesoria najlepszych projektantów z poprzedniego sezonu, nadwyżki produkcyjne lub też rzeczy zaprojektowane specjalnie z myślą o placówkach tego typu. Można tam będzie kupić produkty z rabatem co najmniej 30 proc., a często nawet znacznie większym.

Centrum Via Jurmala Outlet Village, zaprojektowane na wzór podobnych obiektów we Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii, zgodnie z założeniami ma być w pełni gotowe w 2021 r. – będzie wtedy można robić zakupy już w 90 sklepach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl