Marce Forever 21 grozi bankructwo

Program restrukturyzacji amerykańskiej marki Forever 21 nie powiódł się. To oznacza, że sieć posiadająca ponad 800 sklepów na całym świecie, wkrótce może zbankrutować. W Polsce Forever 21 ma swoje salony w kilku największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu.

Jak podają światowe agencje informacyjne, negocjacje z potencjalnymi inwestorami nie powiodły się. Kolejnym krokiem, jaki planują władze Forever 21, jest zastosowanie tzw. Chapter 11. Chodzi o amerykańskie prawo upadłościowe, które daje firmom dodatkowy czas na reorganizację działalności, oraz możliwość wypełnienia zobowiązań wobec wierzycieli.

Międzynarodowa ekspansja marki Forever 21

Firma z siedzibą w Los Angeles znana jest z oferowania konsumentom najnowszych trendów modowych w przystępnej cenie. Model sprzedaży opiera się na podtrzymywaniu zainteresowania poprzez codzienne dostawy nowych produktów. Naturalną konkurencją dla Forever 21 są takie sieci jak Primark czy H&M.

Założona w 1984 roku marka Forever 21 prowadzi ponad 820 sklepów detalicznych w ponad 60 krajach, m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, we Francji, w Niemczech, Hongkongu, Indiach, Izraelu, Japonii, Korei Południowej i na Filipinach.

W Polsce wyłącznym partnerem franczyzowym marki Forever 21 jest Teren Management Europe. Firma ta odpowiada również za rozwój tej sieci  w następujących krajach: w Bułgarii, Czechach, Grecji, Hiszpanii, Polsce, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech.

Pierwsze sklep tej marki na naszym rynku powstały w 2016 roku. Chodzi o salony w łódzkiej Manufakturze (1 tys. mkw.) oraz w Posnanii (1,7 tys. mkw.). Na początku 2017 roku powstał pierwszy salon w Warszawie. Był on zlokalizowany w Złotych Tarasach. Kolejne były salony w Krakowie czy Katowicach.

– Marka Forever 21 zadebiutowała na polskim rynku we wrześniu 2016 roku i odtąd konsekwentnie realizuje swój plan rozwojowy. W ciągu 15 miesięcy zostało otwartych 8 salonów w 6 polskich miastach – komentował na początku 2018 roku Alexandros Doukas, Dyrektor Generalny Teren Management Europe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl