TXM konsekwentnie wdraża program restrukturyzacyjny

Zgodnie z ustaleniami określonymi w programie restrukturyzacyjnym sieć TXM w sierpniu nie prowadziła już działalności zagranicznej, koncentrując się wyłącznie na sprzedaży krajowej. Łączne obroty sklepów dyskontowych w minionym miesiącu wyniosły w efekcie około 19 mln zł. TXM jest blisko zamknięcia kolejnych ważnych kamieni milowych w ramach wdrażanego programu naprawczego.

TXM zgodnie z planem wdraża program restrukturyzacyjny wypracowany wspólnie z firmą doradczą. Działalność na rynku słowackim została zakończona z końcem maja, a w Rumunii z końcem lipca br. W efekcie w minionym miesiącu nie było już w ogóle sprzedaży zagranicznej, podczas gdy w sierpniu ubiegłego roku stanowiła ona 3,7 mln zł. Narastająco za osiem miesięcy br. sprzedaż zagraniczna była niższa o 14 mln zł, czyli o 50 proc. w ujęciu r./r.

– Osiągana przez TXM sprzedaż jest zgodna z naszymi założeniami. Konsekwentnie wdrażamy opracowane wspólnie z firmą doradczą rozwiązania restrukturyzacyjne. Jesteśmy jednocześnie blisko zamknięcia kolejnych ważnych kamieni milowych tego procesu. Obroty wypracowane w minionym miesiącu były wprawdzie niższe w ujęciu rok do roku, ale wynikało to przede wszystkim z ograniczenia powierzchni sieci. Dziś skupiamy się wyłącznie na rozwoju rentownych placówek oraz konsekwentnej zmianie asortymentowej – powiedział Tomasz Waligórski, Prezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.

31 proc. Spadek przychodów TXM

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę TXM w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31 proc. w porównaniu do sierpnia roku poprzedniego co jest analogiczne do spadku sieci które również wyniosło 31 proc. W ujęciu narastającym sprzedaż zrealizowana przez Grupę TXM wyniosła ok. 166 mln zł czyli o 25 proc. mniej niż w roku poprzednim.

– Sierpień był kolejnym po lipcu miesiącem, w którym zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w kanale online. To korzystne sygnały świadczące o pozytywnym przyjmowaniu oferty przez naszych klientów. Traktujemy to także jako kolejne potwierdzenie słuszności wdrożonych działań restrukturyzacyjnych – dodaje Krzysztof Bajbus, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu 2019 roku wyniosły ok. 0,5 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 4 mln zł i była o 9 proc. niższa w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. mkw., która była o 31 proc. niższa niż na koniec sierpnia 2018.

TXM S.A. jest właścicielem blisko 300 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl. Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl