Sieć Top Secret w sierpniu wyprzedawała zapasy

Obroty sieci modowej Top Secret w sierpniu wyniosły około 18 mln zł. Głównym celem było wyprzedanie nadmiernego zeszłorocznego zapasu, a tym samym poprawa struktury oferowanych obecnie kolekcji. Cała Grupa Redan, uwzględniająca również wyniki sklepów dyskontowych TXM, w minionym miesiącu uzyskała około 37 mln zł przychodów, czyli o 23 proc. mniej niż rok wcześniej.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w sierpniu br. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 12 proc. niż w sierpniu ubiegłego roku. W ujęciu narastającym od początku roku sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 150 mln zł i była o ok. 1 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sieprniu br. wyniosły 2,5 mln zł, co oznacza spadek o 10 proc. w ujęciu r./r. Narastająco sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret osiągnęła poziom 22 mln zł i była o 2 proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego. Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia br. wyniosła 36,3 tys. mkw. i była o 3 proc. wyższa niż w tym samym momencie 2018 r.

– Sprzedaż segmentu modowego w minionym miesiącu oceniamy umiarkowanie pozytywnie. Spadek obrotów związany był z planowanym mniejszym zakupem towarów. Naszym celem było natomiast wyprzedanie nadmiernego zapasu pozostałego z 2018 roku. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. W rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim – podkreślił Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan.

Segment dyskontowy TXM

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w sierpniu br. wyniosła ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31 proc. w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. mkw., która była o ok. 31 proc. niższa niż na koniec sierpnia 2018 r. Narastająco od początku roku sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 166 mln zł i zł i była niższa o ok. 25 proc. w ujęciu r./r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu br. wyniosły ok. 0,5 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc..  Narastająco przez pierwszych osiem miesięcy tego roku było to ok. 4 mln zł czyli o ok. 9 proc. mniej w ujęciu rok do roku.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w sierpniu br. osiągnęła ok. 37 mln zł przychodów, czyli o 23 proc. mniej niż rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 315 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 15 proc. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia wyniosła 108,7 tys. mkw., czyli o 23 proc. mniej w odniesieniu do sierpnia 2018 r.

Spółka Redan powstała w 1995 roku

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. Sprzedaż prowadzona jest w sieci blisko 625 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wchodząca w skład Grupy spółka TXM S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w grudniu 2016 r. Redan aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.